From old Beijing to fancy Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maud Janssen - WaarBenJij.nu From old Beijing to fancy Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

From old Beijing to fancy Hong Kong

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

08 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

aloha iedereen! ik dacht, laat ik maar weer even een blogje doen voordat ze me vergeten. nee haha, ik was het zelf een beetje vergeten sorry! het is een aantal dagen geleden dus ik moet even goed nadenken. ik had in mn vorige verslag geschreven dat we met de groep naar de verboden stad zouden gaan en dat hebben we gedaan. Dan, Jess, Tom, Stephanie, Vivian en ik. het was trouwens vanaf de tijd dat ik hier in China kwam spring festival, dus vakantie. en blijkbaar besloot iedereen op de dagen na nieuwjaar te bidden in een tempel en deze dag naar de verboden stad te gaan.. het was zooo druk! en het is dus echt een stad he, heel groot. en eigenlijk was het niet zoveel aan. hier een daar wat tempel gebouwen met een troon erin waar dan een of andere emperor in had gezeten. wij snappen natuurlijk niks van de chinese geschiedenis en wilden het eigenlijk ook niet echt weten. wat rondgewandeld en daarna een lunchtentje opgezocht. hier bestel je trouwens allemaal een gerechtje en dan dan deel je het allemaal met elkaar, net als tapas, heel leuk. na de lunch zijn we terug naar het hostel gegaan en besloten we om 7 uur in de bar af te spreken om naar het olympisch stadion te gaan. dat lukte niet helemaal want 1 bier werden er 2 en toen hadden we geen zin meer. dusss gezellig avondje in de bar van het hostel gehad. Vivian en Tom uitgezwaaid die avond en de volgende dag ontbeten met Dan en Jess en ook hun uitgezwaaid. daarna ben ik naar het olympisch stadion gegaan rond 5 uur en heb ik de zwemhal bezocht. en toen ik naar buiten kwam was alles natuurlijk super mooi verlicht. wel echt heel mooi om te zien. de volgende dag had ik volgens mij afgesproken met Alex om iets te gaan bezoeken maar hij was te laat met de metro dus hebben we gechillt in het hostel en daarna moest hij zn trein halen en ben ik op zoek gegaan naar deo, zonnebrand en een zonnebril. niet. te. vinden. dusss! ik denk niet dat chinezen deo gebruiken want in geen een supermarkt hadden ze het! gelukkig een drogist gevonden in een shopping mall waar ze het wel hadden en ook zonnebrand. hele rare maargoed.. toen lekker in mn eentje gaan uiteten haha en daarna terug naar hostel. de volgende dag ben ik met Alice en Joe naar beihai park gegaan, dat is een heel groot park met een meer. echt heel heel heel erg koud want het was -1 en we liepen lekker langs het water.. daar waren we dus al snel klaar mee en toen zijn we gaan uiteten en toen naar huis. Joe is trouwens die chinees die ik heb ontmoet bij de temple of heaven. hij betaald echt alles en gaf me zelfs zn batterij waar je je telefoon mee kan opladen zonder stroom, snap je? super chill ding want het is natuurlijk chinees dus ik kan mn telefoon er 5 keer mee opladen! die avond kwamen we terug in het hostel en zijn we wat gaan drinken met Katie uit the us ennnn ja hoor 2 nederlandse jongens en niet zomaar nederlands, maaar uit nijmegen! wat shotjes gedaan en toen zijn de jongens gaan stappen en hebben Katie en ik nog heel lang in de bar gezeten, want ik moest de volgende dag vertrekken! dusss volgende dag alles ingepakt, doei gezegd en taxi gepakt naar vliegveld. ik had niet echt een lange nacht gehad (lees: 2 uur slaap) dus toen ik ging zitten in mn stoel in het vliegtuig was ik binnen 2 minuten al aan het slapen. toen een keer wakker geworden voor het opstijgen en toen opeens voor lunch, wist niet eens dat we dat kregen.. de vlucht was 4 uur ofzo denk ik, geen idee want ik sliep haha. maar toen we landen heeel mooi uitzicht over alle eilanden van hong kong! zodra ik mn backpack had en naar buiten liep deed het me gelijk denken aan Hawaii. de bergen, de zon, de mensen, engels pratende mensen (heel belangrijk), de hotels.. alles. toen dus de bus genomen naar Hong Kong Island waar mn hostel is. mn eerste taxi of bus naar mn hostel vind ik altijd het leukste want dan zie je alles goed. ik was al verliefd voordat ik echt eruit was geweest. het is net New York, maar dan groter en beter en nog meer overdreven. ik vond New York niet eens zo heel vet, maar hier kan je dus alles lopen en het uitzicht is overal zo mooi doordat je op een eiland zit. overal heb je een skyline van hoge gebouwen! ik kwam die dag trouwens in de avond aan dus ben gelijk gaan slapen want was kapot! volgende dag naar een shopping mall gelopen voor ontbijt. mijn straat is trouwens de hoofdstraat van Hong Kong Island. super druk met overal winkels. sowieso zijn hier overal winkels. hier kan je echt zooo goed shoppen. maargoed oke na het ontbijt de metro gepakt naar de pier en hier de starferry genomen naar Kowloon, dat is het andere drukke gebied waar alles te zien is. super mooi uitzicht op Hong Kong Island natuurlijk! toen naar de avenue of the stars gelopen wat een soort van walk of fame is maar dan met chinese sterren. ik kende alleen bruce lee en jacky chan.. wel lache. 10.000 foto's genomen van het uitzicht want het blijft mooi! toennn een chinese gast ontmoet en met hem aan de praat geraakt en hij wilde me Hong Kong wel laten zien! het was trouwens 22 graden en dus liep ik in mn tshirt want Beijing was dus die dag sneeuw gevallen! net op tijd weg. we hebben Kowloon park bezocht, toen national history museum, Nathan Road wat dus de drukste straat in Hong Kong is met allemaal advertenties net als New York ennnn toen de temple street gedaan waar ze allemaal marktjes hebben en ik even een goedkope zonnebril heb gekocht, eindelijk! wat gegeten, gelopen, gepraat en toen de symphony of lights bekeken. dat is elke avond aan de pier van Kowloon waar de gebouwen van Hong Kong Island een lichtshow doen haha! dus met muziek en lasers en alles knippert, lekker toeristisch dus heel leuk haha! toen weer de starferry terug gepakt en met de tram naar mn hostel gereisd. dus eigenlijk super veel gezien in een dag en alles met die kerel, hij heet trouwens Kevin. echt een super leuke dag gehad dus en was helemaal kapot! vanochtend om 10 uur opgestaan en ontbeten bij de starbucks. nu lig ik eigenlijk al de hele dag in mn hostel wat dingen te regelen, want het regent buiten =( ohja ik ben wel naar times square geweest hier haha, maar was gewoon een grote shopping mall.. echt zoooo veel shopping malls hier. maar wel met chanel en louis en gucci hoor! Kevin vertelde mij ook dat Hong Kong alleen maar geld is. dikke auto's, vette appartementen, dure kleding.. iedereen ziet er echt super fancy uit en eigenlijk is deze hele stad fancy. daarom hou ik er zo van haha. loop er zelf als een vette toerist bij maarja haha! vanavond misschien nog even gewoon hier Hennessy Road bekijken en ergens eten en morgen maar weer op pad! dit is echt een heel lang verslag sorry! volgende keer ben ik er sneller bij. ennnn trouwens ik vind al jullie berichtjes en reacties echt super lief en leuk om te lezen, dus bedankt =) fijne dag allemaal!

  • 08 Februari 2014 - 11:10

    Rach:

    Wauwieee cool maud! Hongkong klinkt als een droom

  • 08 Februari 2014 - 11:11

    Rach:

    Mn reactie is maar voor de helft!

  • 08 Februari 2014 - 11:29

    Miranda:

    Hey lief poppetje! Wat geweldig daar! Lekker genieten en wij genieten hier gewoon met je mee! Heerlijk om weer een verslag te lezen, blijft toch leuk (naast alle whatsapp berichten, foto's en skypen). xxx

  • 08 Februari 2014 - 12:35

    Adinda:

    Aaah Maud super leuk verslag! Je hebt echt een TOP tijd daar! Lekker de toerist uithangen tussen al die fancy stuff boeie ;) haha! ENJOY!! X

  • 08 Februari 2014 - 13:56

    Katja:

    Super leuk Maud. Dat is wel ff een groot verschil met Beijing. Veel plezier nog. X

  • 08 Februari 2014 - 15:10

    Oma:

    hoi maud weer een leuke verslag van jou ben blij dat ik weer iets van je hoor.
    geniet er maar goed van.
    nog heel veel plezier en een dikke kus van omaxxxxxx

  • 08 Februari 2014 - 15:23

    Sandra:

    你好莫德

    Hardstikke leuk verslag weer, je bent echt een levensgenieter!
    Ben wel een beetje jalours hoor, ik kom er zo aan.
    Heel veel plezier in Hongkong. xxxx

  • 08 Februari 2014 - 15:26

    Manon:

    Mooi verhaal, de andere ook allemaal. Geniet ervan meis.
    Xx

  • 08 Februari 2014 - 19:39

    Enrico:

    Geniet er maar lekker van.
    Wij houden het maar bij Son SAN

    Grusse uut Millingen

  • 10 Februari 2014 - 08:45

    Moon:

    Lieve maud, sorry fff late reactie, supertof weer voor je! Dank voor je leuke verslag! Toch weer wat anders als de maandagochtend markt......zzzzzzoen! En geniet!

  • 10 Februari 2014 - 19:22

    Trudy Ad.:

    Hoi Lieverd.Wat leuk even weer lezen.Heb ook je fotos gezien bij Pa en Ma.
    Super mooi .
    Geniet maar lekker denk je wel een beetje aan ons koude kikkerlandje.
    Doei meisje .Knuffel.

  • 11 Februari 2014 - 20:22

    Rita:

    Wat een verhaal Maud! Ik lees dat jij je prima vermaakt, goed van je..........blijf ontdekken, ervaren én genieten.
    Grtz, Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 50520

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: