Bangkok, Ko Chang, Siem Reap, Phnom Penh, Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Bangkok, Ko Chang, Siem Reap, Phnom Penh, Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Bangkok, Ko Chang, Siem Reap, Phnom Penh, Phu Quoc

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 Maart 2014 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

heeee, I'm still alive! tijdje geleden weer dus dit wordt een lange hoor. de vorige keer had ik alles al ingepakt en zou ik met isabelle naar de jockey club gaan, oftewel een paardenrace. eerst hadden we beide nog wat geshopt en daarna op naar de jockey club! nouuuu, we hadden nog niet zoveel europeanen bij elkaar gezien hoor. bijna geen chinezen daar. allemaal van die lekkere kakkers die meer bier drinken en gokken dan ook echt naar de race kijken. kon ook niet anders want zo'n race is een ronde, dus zo'n 4 minuten en daarna duurt het een half uur voordat de volgende race is. wel heel grappig om mee te maken, mensen zijn zo enthousiast als ze geld kunnen winnen haha! best wel laat gemaakt daar, dus de volgende ochtend helemaal kapot, maar verder naar Bangkok! ik was trouwens een uur te vroeg dus zat kei lang op het vliegveld te wachten voor mn vlucht. aangekomen in Bangkok zweette ik me de pan uit natuurlijk. lekker lange broek en weet ik het allemaal wat ik aanhad. en dan lekker met die backpack in een stikhete bus naar het centrum. die bussen hebben geen airco maar gewoon de ramen open, best lekker windje als je rijdt, maar het was 3 uur met 32 graden in de spits, stilstaand met die zon op de bus. dus. ik had niks geboekt kwa overnachting, want ko san road is een straat voor alle backpackers vol met hostels en guesthouses. ik had trouwens een zwitsers stel ontmoet en die wisten een leuke straat naast ko san road, want ko san road is veeeel te druk! daar een guesthouse gevonden met een kamer voor 190 bath. dus €4.20 per nacht of zoiets. maarja dan had ik ook echt alleen een hok met een bed. achja. de volgende dag Emma uit de UK ontmoet en met haar Bangkok ingegaan. grand palace bekeken en andere tempels. maaar daar heb je al snel genoeg van hoor. die avond de boot en skytrain naar national stadium gepakt. Paul is een goede vriend van mn vader en woont nu 13 jaar in Bangkok, dus die zouden we even meeten voor goede tips. blijkt dat we dus midden in een demonstratie terecht komen met jawel de enige echte leider van het hele protest was een speech aan het geven. wel gaaf om te zien, maar wel een beetje eng. de demonstranten hadden de hele straat overgenomen en hebben zelfs hun eigen security guards (gewapend) om te voorkomen dat de politie de plek weer opruimen en openbaar maken. daarna zijn Emma en ik via Chinatown terug naar ons guesthouse gelopen. de volgende dag heb ik een beetje rondgelopen en dingentjes gekocht en die middag had ik mn eerste muay thai training (thaiboksen). had een meisje uit zwitserland ontmoet die ook voor de eerste keer ging. het was trouwens van 3 tot 5 dus we zweette ons helemaal kapot! daarna samen wat gegeten en de volgende dag weer met haar de dag doorgebracht met een tweede training muay thai en die avond lekker gechillt met een drankje. we waren beide helemaal gesloopt en konden niet meer lopen van de spierpijn haha. de volgende dag de laatste training gehad waarbij we heel veel technieken hebben geleerd. dusss ik kan mezelf verdedigen nu! wel had ik mn voet open gekickt dus de eerste 2 dagen na die training liep ik er als een manke bij. ohja die dag waren trouwens 4 doden gevallen door de protesten enzo en het was vlakbij waar ik verbleef dus had van Paul advies gekregen om in mn guesthouse te blijven. niet zo erg want ik was van kamer veranderd en had nu airco, dus die middag mn reis uitgezocht. de volgende dag uitgecheckt en de bus richting Ko Chang gepakt, een thais eiland niet ver van Bangkok. naast mij zat Natalia uit Equador waar ik wat mee had gepraat, maar we lagen meer te tukken. daarna met de boot naar het eiland waar ik ook 2 gasten uit de UK had ontmoet, Natalia kende ze al. na een wilde rit door de bergen aangekomen op lonely beach en daar een bungalowtje gezocht voor mezelf. lonely beach is eigenlijk een weg met restaurants, bars, hostels en souvenir shops. daar omheen heb je allemaal straatjes met bungalowparken. wel heel chill. die avond wat gaan drinken met die gasten en Natalia ennn de volgende dag beetje rondgewandeld en gechillt. dat was eigenlijk 2 dagen zo, chillen en naar het strand.. maar de laatste dag besloot ik een scooter te huren en een rondje rond het eiland te maken. 6 uur op dat ding gezeten, maaar wel allemaal super mooie dingen gezien dus dat was wel geslaagd. de volgende dag richting siem reap cambodja. echt een helse reis! ik had ook hier nog geen hostel of iets geboekt dus vroegen 3 mensen uit de UK die bij mij in de bus zaten of ik in het guesthouse dat zij hadden geboekt wilde verblijven. super goed en goedkoop haha! Cambodja is trouwens echt mooi, maar heeeel veel armoede en heel vies. overal ligt afval en de wegen zijn echt heel slecht! maar daarnaast wel een mooi land! de eerste dag naar old market gegaan en night market met pubstreet. ja pubstreet, geweldig. de dag erna een gast met een tuktuk gehuurd voor de dag en natuurlijk alle tempels bekeken zoals Angkor Wat. had er na 2 tempels al genoeg van, maarja we deden er nog maar 4! aangezien ik er snel mee klaar was waren we om 3 uur al klaar met de tour en pas om 4 uur was de sunset boven op een berg. ik was helemaal kapot dus heb ik een uurtje liggen tukken in de tuktuk haha! die gast was echt aardig trouwens. daarna super mooie sunset bekeken en daarna naar mn guesthouse opfrissen en hop die avond weer met die gast mee voor de nighttour. ik had geen idee waar ie me heen bracht, maaar we kwamen uit bij een kermis haha super leuk! daar kan je dus geen knuffels winnen, maar eten. heel raar.. de volgende dag werd ik opgehaald om naar phnom penh te reizen, ergste busrit van mn leven. de wegen zijn zooo slecht en ze hadden telkens van die aziatische karaoke muziek op haha. in phnom penh echt een super nice hostel aan de mekong river gevonden. of nouja mam, thanks mam. die avond gechillt met meisjes van mn kamer en de volgende dag weer zo'n tuktuk gastje gehuurd om naar killing fields en s21 prison te gaan. dat is een lang verhaal dat ik even zal proberen kort te maken. nog niet heel lang geleden was het khmer rouge. waarbij Pol Pot simpelweg heel veel cambodjanen heeft vermoord. nouja niet hijzelf. de bevolking zelf moest dat doen. als je in leven wilden blijven sloot je je bij hem aan en moest je dus je eigen landgenoten doodslaan. letterlijk doodslaan. ze gebruikten geen kogels want dat maakte te veel lawaai. ze werden doodgeslagen tegen hun hoofd met een bamboestok, mes, schep.. noem maar op. ze werden in massagraven begraven. heel erg triest allemaal. en indrukwekkend dat weer een man zoiets kan aanrichten zelfs na de tijd van hitler.. er was zelfs een killing tree. dit was een boom waar baby's tegenaan werden doodgeslagen. en daarnaast werden ze in een massagraf gegooit. echt niet normaal. daarna naar de gevangenis gegaan waar onschuldige mensen in cellen werden gestopt en werden gemarteld. in sommige cellen zag je het bloed nog op de vloer. ook waren er foto's van hoe de gevangenen werden aangetroffen. moeilijk uit te leggen, maar geen leuk plaatje in ieder geval. wel heb ik een van de 7 overlevenden ontmoet en zn boek gekocht en een foto natuurlijk, ik blijf toch een toerist. was best een pittige dag maar super indrukwekkend! daarna terug naar mn hostel gegaan. de volgende dag was eigenlijk een dag voor niks want ik moest wachten op mn visa voor vietnam. dus ben ik naar royal palace gegaan waar een groot park is en ben ik daar gaan liggen lezen. of nouja, viel na 3 pagina's al in slaap haha. de kinderen in cambodja zijn trouwens echt zooo lief! in de tuktuk renden ze helemaal met me mee en gaven ze high 5 haha. ook kwam er een meisje naar me toe in het park en hebben we samen lekker naar muziek geluisterd van mn ipod haha. zo lief. de volgende dag vroeg met de bus en boot naar phu quoc. een vietnamees eiland. hele rit hoor! haha en om een stempel te krijgen in je paspoort bij de grensovergang moest je natuurlijk wel even een dollar geven aan die man. heerlijk die corruptie haha. tijdens de reis emily uit florida, usa ontmoet en we besloten samen een taxi naar long beach te pakken. ook besloten we om naar een hostel te gaan, hier hebben we een nachtje geslapen en daarna zijn we gaan kijken voor een hotelkamer of bungalow bij het strand. die hadden we vanochtend gevonden en we delen nu een kamer samen. deze dag lekker op het strand gelegen. en natuurlijk, ik kan smeren wat ik wil, maar ja ik ben weer verbrand hoor.. dus nu lig ik telkens te zweten terwijl ik niks doe. echt fijn dit witte lichaam! morgen gaan we denk ik een scooter huren en rond het eiland. nou poeh ik heb 3 dagen gedaan om dit te schrijven haha jesus. de volgende doe ik echt weer eerder! denk ik.. zit hier nu al een maand trouwens! de aankomende 4 weken vietnam ontdekken waar ik heeel veel zin in heb! ik check jullie later =)

  • 02 Maart 2014 - 23:18

    Miranda:

    Lief popje,

    Wat een leuk verslag weer......en laaaaaaaanggggg haha! Dat van je geblesseerde pootje had je nog niet verteld ;-) Lekker doorgaan met genieten.....en wij doen een stukje van je trip ff over in dec-jan. Dag schatje, tot de volgende skype/whatsapp ♡♥♡♥♡♥♡

    Mam

  • 03 Maart 2014 - 10:24

    Sandra:

    Heey lieve Maud, wat maak je toch weer een hoop mee en dan in 1 maand!
    Echt super leuk om weer te genieten van je reisverslag, verheug me alweer op het volgende.
    Heeeeel veeeel plezier, enjoy!!!!
    xxxxxxxxxSandra

  • 03 Maart 2014 - 17:12

    Moon:

    Hey lieve maud, dank voor al je belevingen, top! Wat ga je weer lekker daar! Voor nu een grote zoen van ons allemaal, en alle liefs! Mx

  • 05 Maart 2014 - 19:30

    Ad Trudy:

    Maudje Eindelijk weer een berichtje. Hoorde van oma dat je alles via de telefoon doet geen laptop bij je hebt Oke maar weer een goed verslag,leuk om te lezen wat een ervaring doe je toch weer op.......
    Kan straks niet meer stuk als je aan je opleiding van dienst gaat beginnen.
    Lieverd een dikke pakkerd van ons XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 50527

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: