Be the tourist - Reisverslag uit Chaowai, China van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Be the tourist - Reisverslag uit Chaowai, China van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Be the tourist

Blijf op de hoogte en volg Maud

01 Januari 1970 | China, Chaowai

heeee allemaal!
even weer een update hoor, heb de heletijd wifi in mn hostel dus dat is wel chill. bedankt voor alle leuke reacties trouwens, echt leuk om te lezen =)
hmm dus mn eerste dag had ik al verteld dat was de 29e. de 30e was nieuwjaar dus alles was gesloten en in t hostel raadde ze me aan naar temple fair te gaan. een soort van suuuper groot park met allemaal kermis dingen waar je grote knuffels kan winnen en kraampjes waar je blije dingen kan kopen en eten. overal eten. heel chinees dus. super leuk om te zien, maar elke chinees keek me aan alsof ze me wilde opeten. ik voelde me ook erg westers. ze nemen zelfs gewoon foto's terwijl ik ergens sta te kijken of ergens loop. heeel raar. maarja wel grappig opzich. daarna had ik een buffet in mn hostel om 8 uur dus daar heeeel veel mensen ontmoet en goed veel bier op.. nieuwjaar was echt super nice. trouwens ze vieren hier 10 dagen nieuwjaar, dus 10 dagen vuurwerk. je hoort het serieus de hele tijd, niet normaal.. ik had eigenlijk de dag daarna om 7 uur in de ochtend mijn tour naar de chinese muur maar ik had dus een best wel vette kater haha dus had die maar verschoven naar de dag erna. die dag dus goed geslapen en rond 2 uur naar temple of heaven gegaan. daar een chineze jongen ontmoet wat heeel handig is want bijna geen een chinees spreekt engels, dusss hij was mijn vertaler. de temple was heel mooi en er waren serieus chineze meisjes die met me op de foto wilde. haha rare chinezen. met die jongen ben ik wat gaan eten in mn hostel, hij betaalde want hij vond het een hele eer om de hele dag met mij op stap te zijn haha no problemo! superrr vroeg naar bed gegaan en vanochtend om 7 uur hier ontbeten in het hostel en toen de tour naar de chinese muur gedaan met jess uit canada en dann uit de usa. in de bus ook nog alex uit duitsland ontmoet en we zijn met ze 4en gegaan. we moesten eerst de cable car nemen naar tower 6 en daarna konden we over de muur lopen, of nouja klimmen. het was zoooo zwaar en stijl maar zooo super mooi. het was best mistig maar het zag er super vet uit. toen helemaal naar tower 20 geklommen en daarna weer terug naar tower 6. daar hebben we 3 uur over gedaan en daarna zijn we met zo'n bobslee slide naar beneden gegaan, super grappig. daaaarna back in hostel met meisje uit australie en meisje uit duitsland naar de night market gegaan. dat is een straat met alleen maar eettentjes naast elkaar. daar hebben dat meisje uit australie en ik schorpioen op haha. heeel raar, maar ja die kan ik weer afchecken van mn lijst try before you die haha. morgen gaan we met een hele groep van hier naar de verboden stad en nog vanalles. super leuk dus. het weer is trouwens goed, maar wel suuuper koud want de zon komt niet door de smog dus ja best koud. misschien vergeet ik nog dingen, maar ik ben echt kapot van de chinese muur. dusss nu slapen for life. ohja de foto's komen ook, jippie. ennn nog steeds geen facebook of instagram of wat dan ook. pas in hong kong of thailand. ajuuu en tot snel weer!

  • 01 Februari 2014 - 16:25

    Sandra:

    Haa die Maud,

    Super leuk weer om je reis verslag te lezen, volgens mij ben je nu al beroemd in china...ze maken al foto's van je, dadelijk sta je nog op de voorpagina van de krant, wel grappig hoor!
    Nog heel veel plezier daar en een goed nieuwjaar! PROOST !!!!

    Dikke kus Sandra xxxx

  • 02 Februari 2014 - 06:36

    Saar:

    Hee maudjee, leuk je verslag weer te lezen. Eef en ik hebben je verhaal net even doorgespit. We zijn vanavond aangekomen in Guatemala en zijn best kapot van het vliegen. Dus wij gaan nu lekker slapen en jij heel veel plezier daaro! Dikke koessss

  • 04 Februari 2014 - 04:16

    Anouk:

    Heeel leuk maud! Lekker vlot verhaal ook, super leuk om te lezen! En de muur, zooo gaaf! Jij gaat echt zoveel moois zien en beleven daar. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 50564

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: