Lantau Island and Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Lantau Island and Macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Lantau Island and Macau

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

12 Februari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

heee hai guys! ik ga alvast even mn blog schrijven voordat ik morgen naar bangkok vertrek, anders duurt het weer zo lang he. de vorige keer had ik volgens mij niet heel veel gedaan die dag. ik wilde namelijk mn mail checken hier op de computer en werd toen geweigerd doordat ze mn locatie niet vertrouwen hier. ennn ik kan mn account dus niet terug krijgen vanuit hier.. best wel balen, maar dat regel ik in NL maar weer even. die avond was ik trouwens even naar Times Square gelopen (shopping mall) om te kijken voor nieuwe schoenen en die shopping mall is 10 verdiepingen ofzo echt huuuge. maar ik kwam in een winkel 3 meisjes tegen en ze lachten, dus ik lachte terug enzo. volgende winkel kom ik ze weer tegen.. volgende weer.. elke verdieping kwam ik ze weer tegen. maarja he misschien waren ze ook opzoek naar nieuwe schoenen. toen wilde ik gaan en kwam ik buiten wat straat muziekanten tegen, echt een super mooie stem had de zangeres dus stond daar even te luisteren, kijk ik achter me en wat denk je? staan die 3 meisjes achter me haha! paar minuten later wilde ik gaan en ja hoor, eindelijk vroegen ze dan of ik met ze op de foto wilde haha. ze waren me dus gewoon gevolgd maar hadden de ballen niet. echt iets van 6 foto's ook en gelijk vroegen ze mn facebook en instagram, best vreemd. ze kwamen uit thailand en waren echt mini. na een tijdje praten maar weer gegaan. ik wen nog steeds niet aan dat mensen een foto van je maken of gewoon kei hard je van top tot teen scannen. maargoed de volgende dag had ik met Kevin afgesproken en zijn we met de boot naar Lantau Island gegaan. Hong Kong bestaat uit 260 eilanden volgens mij en een paar zijn wel leuk om heen te gaan. we zijn naar een vissersdorpje gegaan, echt super leuk met allemaal hutjes op palen en overal vis natuurlijk, echt vies. maar wel heel leuk hoor. het was echt heel mistig dus dat maakte het nog mooier. daarna met de bus naar de Big Buddha gereisd, de 260 (zoiets) treden beklommen en geen buddha gezien.. door de mist zag je serieus de buddha niet! en het is echt een heeeeel groot beeld. zal wel even proberen foto's te plaatsen straks. gelukkig was er ook een dorpje waar monniken wonen en zijn we daar even heen geweest. ennnn hebben we path of wisdom wandelroute gedaan. weet eigenlijk niet zo goed wat het precies was.. rustgevend in ieder geval haha. ohja ik weet wel dat ik daar een chinese albino ben tegen gekomen! dus een chinees met wit haar, echt once in a lifetime experience denk ik. nouja daarna hebben we sushi gegeten echt veeeel te lekker voor veeeel te weinig geld. serieus nog geen 9 euro betaald voor 'ik zit vol' sushi. en natuurlijk 10x beter dan alle sushi restaurants in nijmegen bij elkaar. super goed dus. de volgende dag ben ik een beetje gaan shoppen en had ik weer afgesproken met die 3 meisjes, want dat wilden ze.. haha! ze konden alleen niet zo goed engels dus dat was lekker awkward. die avond heb ik isabelle uit duitsland ontmoet ennnn zijn we met kevin naar the peak gegaan. dat is helemaal op de berg en geeft je een super mooi uitzicht over hong kong island en kowloon. daarna voordat we gingen slapen nog even de mcdonalds in gegaan. er zit een om de hoek die 24 uur per dag open is, ik kan daar echt niet mee leven.. want het is super goedkoop ook nog! funfact: medium friet met hamburger of kipnuggets of chickenburger en een medium cola is 21 dollar. dat is dus 1,98 euro om precies te zijn. pak je het groot aan met een big tasty of weet ik veel een andere burger die niet eens in je mond past, dan is het natuurlijk wel duurder. zo'n 25 dollar, dus 2,30 euro haha! lache hoor. gister besloot ik naar Macau te gaan, het chinese Las Vegas met casino's en hotels everywhere. kevin vertelde me dat de turbojet (boot) naar Macau soms zo hard gaat dat de boot de bodem raakt en mensen naar het ziekenhuis moeten met tanden eruit of een gebroken neus of een hersenschudding. laten we dat eens mooi doen, dacht ik! hier in Hong Kong dus al door de paspoort controle, want je gaat natuurlijk naar een ander land. daarna was de bootrit eigenlijk heel normaal. wel wordt alles uitgelegd als in een vliegtuig, met wat je moet doen als iets gebeurt en er waren zelfs gordels. die hun werk dus een aantal keren al niet gedaan hadden.. maargoed op Macau aangekomen stonden er overal gratis shuttles klaar naar welk hotel dan ook. eerst ben ik naar het Venetie hotel gegaan, die je ook hebt in Vegas met de gondels enzo.. en ik dacht laat ik eens proberen gewoon het casino in te lopen alsof ik niet weet dat je 21 moet zijn. wat denk je, ze knikken en laten me mooi binnen! maargoed de casino's zijn eigenlijk heel saai en ik hou helemaal niet van spelletjes en het was allemaal chinees dus snapte er geen kont van. dus maar gratis water gedronken en weer gegaan haha. zo een paar casino's afgegaan, maar vooral buiten gelopen omdat het er echt heeel nice uitziet. ohja ik had trouwens mn normale lange broek gewassen en die was nog niet droog, dus ik had een soort van sweatpants aan, maar wel casual.. ahh ik weet niet, ze keken me overal aan alsof ik een zwerver was. zo voelde ik me ook echt hoor. allemaal vet rijke lui, met super nice kleding. ik durfde in de hotels ook alleen maar recht voor me uit te kijken, want links en rechts van mij was alleen maar Chanel, Gucci, Givenchy, Louis Vuitton, Valentino, Armani, Versace, Hermes.. noem maar op. ik durfde niet eens naar binnen te kijken. daarnaast keek iedere bewaker me ook aan van, dit kan je niet betalen toerist, dus waarom kijk je naar binnen? maaar het was wel leuk hoor. om 1 uur 's nachts de boot terug gepakt die nu wel over het water sprong! maar ik heb al mn tanden nog, het was niet zo erg! om 3 uur eindelijk in mn bedje en ja hoor, pas om 11 uur wakker vanochtend. de boel ingepakt voor morgen en noodles gegeten. zo met isabelle naar een paardenrace denk ik. heeel populair hier. even gokken op een leuk cijfer! en morgen vroeg al hier uitchecken en naar het warme Bangkok. heeel veel zin in, alhoewel ik graag in Hong Kong zou willen wonen hoor. nouja tot over een paar dagen, ajuuuu!

• 12 Februari 2014 - 14:01

Peter & Miranda:

Hahahahahahahahahahhhahaahahahhahahahaha...............we lachen tranen om je grappige verhalen, pop! Helemaal leuk! Enne......je sterrenstatus is misschien verdwenen eenmaal in Bangkok, dus geniet er nog maar ff van. Big hug xxxxxxx

• 12 Februari 2014 - 18:48

Sandra:

Hey lieve Maud,
    Wat een super leuk verslag weer! En wat een leuke belevenissen zeg, je bent er echt voor geboren als "Maud de super reisverslaggeefster".
    Geniet er lekker van en veel plezier in Bangkok.
    Dikke kus en knuffel xxxxxx

• 15 Februari 2014 - 21:41

Ad Trudy:

HEEE Maud.
    Wat geweldig weer, laat ze maar kijken wij weten wel wie je bent. Super toch om dit ook weer mee te maken .Even iets anders dan Nijmegen.
    Nou meisje veel plezier in Bangkok enne denk aan ons .
    Doei Maud XXXXXX knuffels.

• 25 Februari 2014 - 00:36

Gerda En Erik:

Hallo Maud, jij bent me er eentje, wat een wervelwind! Als je alles net zo meemaakt en beleeft als dat je het vertelt dan kan je ooit nog eens een boek schrijven! Heel interessant om je verhalen vanuit Azië te lezen! Veel plezier nog en hou je veilig! Hartelijke groeten van Gerda en Erik M.