Save the best for last! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Save the best for last! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Save the best for last!

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

18 April 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

people people people, zit mijn reis er zomaar alweer bijna op. of nouja, het gedeelte waar ik alleen reis dan. maandag kan ik eindelijk mijn lieve familie weer zien, daar heb ik ook wel heel erg zin in. begin nu ook wel nieuwsgierig te worden wat er allemaal gebeurt daar in Nijmegen hoor. hier in Amerika gebeurt namelijk genoeg.. zoals die bommen in Boston. best wel eng om te horen ookal zit ik helemaal aan de andere kant van Amerika. alleen ik hoor er echt niemand over. alsof het dagelijks gebeurt ofzo. nouja, hee ik zal eens aan mn reisverslag beginnen voordat ik hier een heel verslag over ga schrijven. zaterdag in LA had ik nog even iemand kunnen regelen die naar San Francisco zou gaan. ik dacht namelijk aan Greyhound, maaar het station was at 7th street en dat kon ik niet aan met een backpack op een verbrandde rug, zelfs kleding deed pijn dus moet je voorstellen. dus toen dacht ik, ik pak de trein die via de mooie coast gaat, maar dat was 11 uur in de trein en 60 dollar en dan moest ik naar dat station blabla. dus via zimride (een site waar je kan zoeken of mensen dezelfde kant als jou opgaan en kan meerijden) had ik een jongen gevonden die naar san francisco zou gaan. mooi. voor 50 dollar kwam hij me zelfs voor mn deur ophalen en voor het hostel afzetten. kei aardige gast. hij is beginnend producer van films en er reed ook een chinees mee, alleen die kon ik niet verstaan. chinezen hebben zooo'n sterk accent, dus dat was als chinees voor mij (ha-ha). nouja 's avonds aangekomen at mn hostel. lekker midden in the redlight district. overal stripclubs dus. kon ik toch nog een beetje geld verdienen hier in Amerika.. lache. nouja hostel echt super chill. elke ochtend gratis ontbijt met bagels, fruit en eieren en 3x per week gratis avondeten. supahhh lekker ook gewoon. de volgende dag dus gratis ontbijt op. daarna naar coit tower geklommen, want serieus, niemand heeft mij ooit verteld dat San Francisco alleen maar berg is! nou het is dus echt alleen maar berg. en de ene straat ga je omhoog en de andere omlaag, en weer omhoog en hoger en hoger. coit tower was dan ook wel weer het hoogste punt maargoed. super cool uitzicht over san francisco. was wel leuk. toen ben ik naar pier 39 gelopen. je hebt hier gewoon langs het water allemaal pieren en 39 is een pier met allemaal leuke winkeltjes en eettentjes. daar dus rondgelopen en gegeten en de zeeleeuwen gecheckt. zo die stinken zeg. toen helemaal langs de pieren naar fishermans wharf gelopen. dat is trouwens chill van deze stad, je kan heel veel lopen. ik was echt ziek van het openbaar vervoer na 3 weken LA namelijk. nouja daar kun je dus overal super duper fresh vis kopen. of nouja ze zeggen als vis stinkt dat het niet vers is, dus ik weet het ook niet meer, want het stonk als de malle. na die middag weer naar het hostel gegaan en lekker vroeg gaan slapen. de volgende ochtend ben ik naar het meest kronkelende straatje van San Francisco of misschien wel van Amerika gegaan. Lombard street heet het. nou dat was me een klim daarheen zeg. ik loop die vierdaagse zo uit in Nederland. ik zal wel wat foto's uploaden van de bergen hier. het was zo steil, dat ze trappen hadden aangelegd. snap je? anders val je naar achter. haha nee, anders scheuren je pezen van je kuiten. nee grapje, was gewoon makkelijker denk ik. toen ben ik weer naar de pier gelopen, aangezien het echt super gezellig is daar. toennnn in het hostel een korte tuk gedaan en een meisje uit Florida ontmoet genaamd Loni. daarmee gegeten in het hostel en daarna heeeeeeeeel veel mensen ontmoet tijdens het eten enzo. veel mensen uit Australie en Zuid-Afrika. er was een band die live speelde en er was popcorn en iedereen nam zn eigen bier mee, dus dat was wel gezellig! wel echt balen dat iedereen dan uitgaat en ik met mn 18 jaar lekker keurig naar bed ga. ik kom namelijk nergens binnen met die domme 21+ regel. amerika.. nouja never mind. de volgende ochtend een beetje uitgeslapen, want die middag zou het duitse meisje die ik had leren kennen in Santa Monica hierheen komen. echt leuk om mensen een tweede keer te zien. toen hebben we fietsen gehuurd en zijn we met zn drieen (Loni, Kerstin en ik) naar Golden Gate Bridge gefietst. echt super mooi joh. toen de sunset gekeken op de bridge en daarna naar Sauselito(?) gereden. heel leuk plaatsje aan de andere kant van de brug. we waren helemaal uitgehongerd na de hele middag fietsen en al die bergen ook. dus daarna echt heerlijk lang, uitgebreid en lekker gegeten in een Italiaans restaurantje. dat is altijd goed. en na zo'n dag is dat het beste. voelde net alsof ik in Italie was. lekker Bruschetta op en homemade lasagna en daarna kregen we gratis tiramisu. nouuuu, dat was me mn avondje wel hoor. daarna dus ook gewoon niet terug gefietst naar het hostel, maar de bus genomen. vanochtend is Loni vertrokken en ben ik met Kerstin wat gaan rondfietsen en hebben we de Ferry Building gezien. daarin weer allemaal leuke restaurantjes waar we wat hebben gegeten. San Francisco is echt een stad waar je gewoon moet chillen en genieten. morgen gaan we waarschijnlijk een auto huren en naar Carmel, Monterey en Santa Cruz rijden. dat zijn allemaal leuke plaatsjes langs de kust. dusss, ik ga lekker mijn laatste dagen genieten hier in Californie voordat ik het hete Florida ga bezoeken en ik zeg, tot ziens!

p.s. Jan, als je mijn blog nog leest: niemand heeft hier bloemen in zn haar.. dus geen ''if you're going to San Francisco be sure to wear flowers in your hair'' helaas..

  • 18 April 2013 - 09:25

    Miranda & Peter:

    Hey pupke......dat worden nog heerlijke genietdagen daar in SF. Wij staan hier te trappelen, hebben de koffers al bijna ingepakt, kortom.....we zijn er helemaal klaar voor! Dit leest btw wel echt als je laatste reisverslag (is het niet, toch?). Tot maandag schatje, nog 4 nachtjes slapen :-) xxx

  • 18 April 2013 - 10:19

    Sandra:

    Hey Maud, nog hele leuke dagen in SF, geniet er nog maar lekker van en bedankt voor al je leuke, grappige en lachwekkende reisverslagen ik heb er van genoten!!!!xxxxxxx

  • 18 April 2013 - 10:42

    Maud Janssen:

    dit is niet mijn laatste hoor! ook in Florida zal ik hier en daar nog wat typen. er zijn ook thuisblijvers die het lezen! dus oma, dit was niet mijn hele reis hoor!

  • 18 April 2013 - 11:46

    Rach:

    Whahahah wat een grappemaker ben je ook! Ik zit in de kantine en krijg kriebelssss van het idee dat ik je maandag zie! Zooooo'n zin in!!! Heeel veel plezier daar nog! Lekker genieten lieve scheeeeet!! Misssss youuuu!!!

  • 18 April 2013 - 12:58

    Toos Janssen:

    hallo maud weer een leuk verslag van jou.
    je maakt wel weer leuke dingen mee .
    het is te minste niet saai zal je tegen vallen als je weer in nijmegen bent.
    nou geniet er nog van dat mooie weer.
    liefs oma xxxxxxxx

  • 20 April 2013 - 20:57

    Ad Trudy:

    Hallo Maud. geweldig om te lezen.heel anders dan Nijmegen.We gaan je op geven bij BNN om reis leidster te
    worden mag je met floortje mee.Nog een paar nachtjes slapen en dan zijn ze er,spannend vanmiddag bij je ouders geweest goede reis gewenst ze verheugen er op om jou weer te zien.
    Nou lieverd het gaat je goed tot je volgende blog.
    Knuffel AD Trudy.

  • 21 April 2013 - 21:54

    Sandra:

    Hey lieve Maud, wij wensen jou morgen een hele fijne vakantie met paps en mams, Rachel en Hieu, wel erg fijn dat er nog meer verslagen komen. Fijne reis naar Florida, have fun. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 50706

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: