my last days in LA, my first days in paradise. - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu my last days in LA, my first days in paradise. - Reisverslag uit Oahu Island, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

my last days in LA, my first days in paradise.

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

13 April 2013 | Verenigde Staten, Oahu Island

zooooo, wat is het lang geleden deze keer he. en ik heb lekker veel gezien en gedaan, dus er komt een dik verhaal aan. lijkt ook alweer best lang geleden dat ik in LA was. hmm oke. de vorige keer was het zaterdag en ik lees dat ik net een bord chow mein achter mn kiezen had toen ik mn blog typte. oke. zondag was mn laatste echte dag dat ik nog iets kon doen in LA, want maandag inpakken enzo. en zoals een zondag kan zijn, had ik helaas hoofdpijn. wat rijm ik veel deze keer trouwens. oke nouja, toch nog even naar beverly center gegaan, want ik wilde nog even shoppen. ik wilde ook naar het strand, maar dat ging helaas niet met die hoofdpijn, dus besloot in nog even een laatste keer naar hollywood te zwaaien. nog even naar LA ink geweest en met Mojo gepraat. zulke aardige mensen. daarna naar huis alvast heel veel ingepakt voor de volgende dag. de volgende dag kon ik een beetje uitslapen en gelukkig was mn hoofdpijn weg. laatste dingen ingepakt en daarna ben ik naar Staples Center gegaan voor kaarten voor Rihanna. en nu komt het verhaal hoor. serieus. ik was er natuurlijk half 4 terwijl ze zeiden dan als er kaarten waren, ze rond 5 uur zouden komen. Rihanna's concert was namelijk uitverkocht, maar op de dag zelf komen er altijd nog wat tickets vrij. ik dus eerst maar een uur in de starbucks gezeten en daarna achteraan in de rij gaan staan. ja er stond al een rij voor die tickets. voornamelijk allemaal mannen die de tickets kopen en dan verkopen voor veel meer op straat. sukkels.. in de rij kwam een vrouw met haar dochter achter mij staan. nou aangezien het suuuuper lang duurde voordat er tickets kwamen, hebben we echt super veel gepraat en haar dochter van 12 en ik hadden echt gelachen. de tickets kwamen pas half 8 vrij!!! we stonden er dus 4 uur in de enorme wind van die dag zonder eten en drinken. die moeder had al een trui van rihanna voor haar dochter gekocht omdat ze het zo koud had en nouja ze kwam al op mij over dat ze geld had. ze droeg ook een versace bril enzo. nouja hele verhalen gehad enzo.ohja! toen zag ik dus opeens Scott Disick uit zn auto komen om Will Call kaarten op te halen. ik dus erheen rennen en die dochter meesleuren haha. niet zo veel herkende hem, maar toch mocht ik van zn grote bodyguard niet op de foto met hem. na wachten vroeg ik het maar gewoon aan Scott zelf en hij zei oke hahah. hij wist niet zo goed wat hij moest doen, dusja wel leuk zo'n foto. Scott Disick is trouwens de vriend van Kourtney Kardashian. oke daarna kwamen er tickets vrij, maar alleen single en pairs. en ik had besloten om met hun te gaan, want vond ik wel gezellig, anders moest ik alleen. maar toen er weer singles vrijkwamen wist ik niet wat ik moest doen. er voor gaan of wachten op meer. die dochter zei, ga ervoor dus ging ik maar in de rij staan. toeeeeen kregen we te horen dat alle tickets beschrikbaar waren dus ook 3 naast elkaar. en ja hoooor, we hadden de tickets. we waren echt super blij na die lange wacht. ohja we konden niet apart betalen, dus had die moeder even voorgeschoten. toen binnen gelijk naar de mac en had die moeder ook mn hamburgers voorgeschoten. de dochter en ik gingen al zitten, want asap rocky was al begonnen en later kwam die moeder nog met drinken en allemaal popcorn, zo leuk! nou bij asap rocky kwam ook nog schoolboy Q, dus ik had het al helemaal naar mn zin hoor. daarna het concert van Rihanna die echt super goed weer was. na de tijd van mn leven gingen we kijken bij merchandise voor shirts. ik wilde een witte van haar met tourdata. schoot die moeder ook dat nog even voor. dus ik zei oke oke, nu moeten we echt een atm (bank) opzoeken om te pinnen. lopen we naar buiten, zegt ze: no worries, it's okay. you like Rihanna blabla.. het kwam er dus op neer dat ik haar niks, niks, niks en niks hoefde terug te betalen! nou wat hou ik van die vrouw! (weer een rijmpje). maar serieus echt niet normaal. 95 dollar ticket, 10 dollar eten, 40 dollar tshirt, allemaal gratis! ze vond het helemaal leuk hoe ik met haar dochter omging, dusja. mijn avond kon dus niet meer stuk. afscheid genomen en toen ik naar mn fiets wilde lopen, zag ik wat paparazzi staan. bleek dat er dus kei veel sterren waren: Tyga met zn vriendin of vrouw, Lil Twist, Kendall Jenner (ook van de Kardashians) en nog meer, maar ben ze even kwijt. stond ik daar met die paparazzi te praten, komt Big Sean opeens. ik ken die kerel niet zo goed, dus ik herkende hem niet. hij liep dus gewoon op me af, maar ik was er niet op voor bereid dus te laat voor een fototje. achja. iedereen was eigenlijk al weg, dus ging de paparazzi. ik wilde kijken waar Rihanna vandaan kwam en vroeg aan een jongen en meisje of ze ook op haar stonden te wachten. ja dus. nouja met hun gemeet en toen zijn we naar Rihanna's bussen gelopen, want ze kan vanaf Staples Center met een tunnel naar haar tourbussen komen. dus niet door de deuren. het kwam erop neer dat we niet opgaven en we daar heel lang hebben gewacht. dat meisje was gegaan, dus ik was alleen met die jongen en wat andere fans. ik moest kei nodig naar de wc, maar mocht niet naar binnen, dus ging ik wildplassen tegen Rihanna's tourbus hahah. maar even serieus, toen liep ik terug, zie ik opeens Jennifer (Rihanna's manager en vriendin). dus ik huh is dat Jennifer. loopt ze de garage in, dus ik roepen als een debiel: Jeniffer! zegt ze ja. omg ik was in 1 seconde bij haar. ze was lekker dronken, want iedereen was op de afterparty. ze vond het dus goed om op de foto te gaan en ging weer verder. vlak erna komt een zwarte auto uit de tunnel (die moet je dus hebben, want daar zitten belangrijke mensen in). stapt Melissa (Rihanna's beste vriendin) uit en gaat de tourbus in! ik zag dus bijna zwart. toen ze eruit kwam, schreeuwde die jongen en ik kei hard haar naam en of ze op de foto wilde, deed ze gewoon vanuit haar auto en gebaar van ja kom maar naar de auto. en het leuke was, alle andere fans kwamen ook, maar alleen die jongen en ik mochten op de foto. het mindere was dat mn batterij leeg was van mn camera en ik dus geen foto kon maken. gelukkig waren er fans met camera's die foto's maakte. alleen moet ik die foto nog krijgen, maar denk dat ik hem nooit krijg.. ik vroeg of Rihanna nog kwam en ze zei van wel. en vlak erna kwamen 2 zwarte auto's de tunnel uit. daar zat Rihanna dus in, maar ze reed gelijk door. echt jammer. wel zag ik daarna nog Chris Brown uit de tunnel lopen en in zn Porsche stappen, maar hij wilde niet op de foto. ik eigenlijk ook niet. nouja, wel jammer dat ze niet kwam, maar toch een te chille avond gehad! ik was half 4 thuis en moest 5 uur opstaan voor Hawaii. echt goed gepland weer. de volgende ochtend of nouja een uur later opgestaan en heeft Alex me naar LAX gebracht. ik dacht oh lekker in het vliegtuig slapen, toch 5 uur vliegen, nee hoor zat ik naast een vrouw met een kind van anderhalf op dr schoot. toch nog wel wat kunnen slapen gelukkig. en toen kwam ik aan in het paradijs. Ohad, waarmee ik ging couchsurfen kwam me ophalen in zn audi cabrio haha. hij heeft een appartement 5 minuten lopen van Waikiki Beach. heerlijk dus. die dag gelijk even naar het strand geweest en ja hoor, van even in de zon zitten gelijk mn schouders verbrand. toen naar diamond head gereden en daar wat rondgekeken. en even serieus, Oahu (het eiland waar ik was) is dus een groot vakantie resort. overal palmbomen, mensen die naar het strand gaan, hotels, lekker weer, de geur van vakantie, zand.. alles doet je denken aan vakantie. mensen die lekker aan de bar zitten te genieten met een cocktail, hmm. die avond heb ik heel veel mensen ontmoet (vrienden van Ohad). Ohad had nog een iemand bij hem slapen, Aly. meisje van 25 die opzoek was naar een appartement en hetzelfde werk doet als Ohad. kei aardig meisje. de volgende dag had Aly echt geen zin om te werken en konden we dus mooi samen iets doen. nou ik heb de dag van mn leven gehad. we wilden scooters huren, maar ze heeft dus geen rijbewijs en er waren geen 2sits. toen hadden we voor een auto gekeken, en aangezien ze iedereen kent kregen we vette korting! maarja ik ben 18 dus kwam er weer 25 dollar bij voor verzekering. alsnog maar 75 dollar voor 24 uur huren, maarja ik zag het niet zo zitten met een auto. toen kwam Aly op het idee een buggy te huren. zo'n klein autootje voor 2 personen. bleek dat ook 75 dollar te zijn, maar dan maar vooor 4 uur. gelukkig kende Aly die gozer weer en kregen we 'm mee voor 40 dollar (maar 20 dollar per persoon dus). helemaal top. en we hoefde 'm niet met volle tank terug te brengen! zo'n ding gaat dus best hard en ik heb me echt rot gelachen in dat ding. kan best lekker scheuren, maar wat een herrie zeg! we besloten naar een heel mooi uitzicht te gaan in de bergen en wij dus in dat ding (hij gaat denk ik 60km per uur) helemaal omhoog geklomen met de afgrond naast ons. maar zoooo mooi. echt net een jungle joh. soms moest ik afremmen voor een bocht, anders vlogen we eruit en duurde het heel lang voordat hij weer op volle snelheid kwam door die steile bergen. toen kwam er dus een drempel op de berg en ik remde te veel af waardoor we dus niet er overheen kwamen en we naar achter rolde. nou echt te grappig. ik dus in zn achteruit in de berm geparkeerd om vooruit te gaan en de berg af te gaan. sta ik precies weer achter de zijkant van de weg. vooruit komen lukte niet, want als ik gas gaf, vlogen de stukken grond in het rond (weer een rijm, scherp). Aly moest dus even duwen en gelukkig kwamen we uit de berm. we hadden 'm maar geparkeerd en zijn toen omhoog geklomen. ook niet via de weg want Aly wilde binnendoor door het bos. op onze teenslippers dus super stijl omhoog. ik gleed telkens weg en piste bijna in mn broek weer natuurlijk. eindelijk boven hadden we wel een super mooi uitzicht waar we even van genoten hebben. daarna serieus naar beneden gegleden, want ik kon echt niet blijven staan. mn hele voeten waren bruin van de grond waar ik doorheen gleed. poeh. toen lekker omlaag gescheurd met dat ding en weer afgeleverd. lekker een duik in de zee genomen en even in de zon gelegen. aangezien Aly echt bijna iedereen kent, konden we voor gratis met een boot de zee op. allemaal mensen erop en wij mochten natuurlijk op het dak zitten, met ook nog lekker gratis drank. heerlijk genoten in het zonnetje en anderhalf uur gevaren. wat eigenlijk te lang was want jesus, ik had alweer wat hoofdpijn dus zat telkens te denken: wordt niet zeeziek, wordt niet zeeziek. toen ook nog vanaf de boot sunset kunnen zien wat echt super mooi was. een topdag dus! die avond waren we helemaal kapot en zijn we gaan slapen. de volgende dag stond ik er alleen voor en besloot ik te gaan snorkelen aan het oosten van het eiland. na bus 19 moest ik bus 22 pakken, maar die kwam helaas niet opdagen. tijdens het wachten zat ik met een vrouw genaamd Kim te praten die ook daar ging snorkelen. na een uur kwam een man of we voor 8 dollar met zijn taxi naar de Bay wilde. nou in die hitte wilden we dat wel. ik had mn hele voeten verbrand, want die was ik natuurlijk vergeten in te smeren.. daarna aangekomen at de super mooie Bay en een snorkelset gehuurd. toen met Kim de hele middag gaan snorkelen en wat in de zon gelegen. echt super mooi, want je hebt er heel veel gesteente onder water van vroeger van de vulkaan. dus echt allemaal super mooie vissen en ook hele grote! vond ik soms wel eng trouwens. tijdens die heerlijke middag wel mn hele rug super erg verbrand, want daar kon ik niet bij en ik voelde het daar niet zo. toen de bus naar Waikiki gepakt en afscheid genomen van Kim. nog even lekker genoten van de mainstreet en wat geshopt op de international market. als het donker is, gaan overal wat lampjes aan bij barretjes en het ziet er echt zo leuk uit. had echt dat vakantiegevoel en die geur. helaas kon ik er niet veel mee, aangzien ik alleen was haha. toen naar huis gegaan, waar David (vriend Ohad) super lekker voor ons had gekookt en verse ananas had gesneden. zo lief die mensen overal. dat is echt het mooiste van alles hoor. mensen die je een dag kent en die je zo behandelen, echt geweldig. de volgende ochtend (vanochtend) afscheid genomen van Ohad en naar het vliegveld gegaan. in het vliegtuig lekker veel geslapen (windowseat) en weer geland in LA. en ik voel me echt een soort van thuis hier. ik ken de wegen en het systeem en ben ook wel weer blij om terug te zijn. maaarja, morgenochtend vertrek ik lekker naar San Francisco voor mijn laatste 9 dagen van mijn reis hier door Amerika. want daarna lekker 3 weken met pap, mam, rach en hieu vakantie in Florida. ik heb ze echt gemist en er heeeel veel zin in! maar ik heb ook super veel zin in mijn laatste stad, die super mooi schijnt te zijn, San Francisco! ik sluit af, want het is hier half 2 's nachts.. ik spreek jullie weer in San Franciscoooo! =)

  • 13 April 2013 - 10:49

    Miranda & Peter:

    Lieve schat, wat een te leuk en lachwekkend verslag heb je weer geschreven. Je moet je voorstellen dat ik het op de laptop lees en pap op zijn tab. Ik loop iets voor met lezen en dus lig eerst ik helemaal dubbel van het lachen (foei kind.....wildplassen, en nog wel tegen de bus van Rihanna), kort daarna volgt er dan een soort van echo (maar dan iets zwaarder), hahahahaha.....;-) We zijn de dagen hier keihard aan het aftellen, girlie, kunnen niet wachten om jou weer in onze armen te sluiten en helemaal plat te knuffelen (heb je dat harnas al gekocht?). En daarna gaan we lekker vakantie vieren met ons allen!!! Love u so much!!!! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 April 2013 - 11:10

    Moon:

    Haha, en na de echo van je dad, komt de mijne.......haha, wat een geweldige storie weer! Super! De zaterdag begint leuk! Ik hoop dat je weer net zo geniet in SF! N grote zoen voor jou van ons alle 4! Ps Moos mist je nu wel heel erg, Maud!

  • 14 April 2013 - 20:37

    Sandra:

    Oooh Maud, wat een geweldig reisverslag weer ik lig hier echt in een deuk, ik heb het zelfs 2x gelezen zo leuk hoe jij alles beleeft en schrijft, ik zal het straks wel missen jou super leuke verslagen. Nou meis nog heel veel plezier. xxxxxxx

  • 15 April 2013 - 08:44

    Maud Janssen:

    haha ik ben blij dat jullie het zo leuk vinden! misschien moet ik hier maar mijn beroep van maken. reizen en daarover verhalen schrijven. lijkt me een prima job haha. =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 2412
Totaal aantal bezoekers 50695

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: