different sides of Los Angeles - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu different sides of Los Angeles - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

different sides of Los Angeles

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 April 2013 | Verenigde Staten, Long Beach

een hele goede zondag allemaal! even voordat ik aan mn levensverhaal begin: ik typ op een engelse computer, dat betekent dat ie geen nederlandse woorden kent en daarom van nederlandse woorden soms engelse maakt. echt fijn. maar julllie komen er vast wel uit als er iets niet klopt he. zo, ik heb de afgelopen dagen voor de verandering eens veel gedaan! ik dacht namelijk in week 2: oooh, ik heb zoveel tijd hier, doe ik volgende week wel. die instelling had ik ook altijd op school. en dan moet je dus alles in de laatste paar dagen doen! dus mijn vorige blog was ik naar Chelsea Lately show geweest en had ik in het park gelegen blabla en ik zal uitvogelen hoe ik naar Burbank zou moeten reizen voor die dag erna. dat heb ik uiteindelijk helemaal niet gedaan. ik dacht, joh kan niet moeilijk zijn en anders wacht Jay Leno wel op me met zn show. nee haha leuk. ik had gewoon geen zin om een dag eraan te verspillen dus besloot ik lekker naar het strand te gaan. was ik wel aan toe ook. 's ochtends vroeg vertrokken naar Santa Monica en na anderhalf uur in Santa Monica. nou ik kon wel huilen van geluk. zooooo mooi. of nouja mooi.. ik was echt toe aan zon, zee, strand en dat was daar. ik loop richting het beroemde bord van Santa Monica, die je ongeveer in elke film ziet die daar gefilmd is (ik zal een foto uploaden), zie ik een meisje, net als mij, helemaal alleen foto's maken ervan. dus ik vroeg, zal ik een foto van je maken voor dat bord en kan jij er dan ook een van mij maken? ze bleek ook alleen te zijn hier aan het backpacken en ze was Duits. de rest van de dag met haar geweest. zo makkelijk gaat dat gewoon. ze sprak lekker met een Duits accent dus ik had de hele dag het gevoel alsof ik in een tweedewereldoorlogfilm zat. is dat een woord? nee grapje zo erg was het niet. Santa Monica pier is echt heel cool. dat is die pier met reuzenrad en achtbaan en speelparadijs. ennnn ik zag voor de eerste keer in mijn leven Bubba Gump Shrimp Co. van de film Forrest Gump (life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get). die film had ik toevallig een paar dagen terug weer gekeken. echt leuk. toen zijn we van Santa Monica naar Venice gelopen over het strand. het was echt goed te doen, want de wind was best koel. het water was trouwens gewoon ook heel koud, dus we gingen alleen met onze voeten erin haha. stom. toen over de Venice Boardwalk gelopen. echt heel leuk allemaal souvenirswinkeltjes en mensen die met de hand dingen maken als schilderijen of armbandjes. maar ook heel veel vieze, stinkende homeless mensen die denken dat ze muziek kunnen maken. over stinken gesproken, je kan hier in LA heel makkelijk aan wiet komen. je hoeft alleen een zogenaamd doktersverklaring te hebben, die ze heel makkelijk schijnen te geven. als je zegt dat je stress hebt, krijg je het al. dus overal had je van die wietwinkels en dan stonden er zogenaamd van die medical doctors voor de zaak visitekaartjes uit de delen over wiet. heel raar allemaal. voor de rest was het echt super leuk. allemaal verschillende mensen die er rondlopen enzo. ennnn musclebeach. er is een gym midden op de boardwalk waar je kan trainen voor je spieren. maar echt, jesus heb mn ogen uitgekeken. heerlijk dat ze zo showen hoor. ook is er een groot skatepark waar de magere jongens hun skatekunsten laten zien. wel grappig, want 90 van de 100 man gaat na een kunstje onderuit. na een dagje strand besloten we nog even naar Hollywood te gaan, want daar zat haar hostel en daarna ben ik naar huis gelopen/gerend (11 uur in de avond). downtown is echt verrot vergeleken met Santa Monica en West-Hollywood. die dakloze mensen beginnen ook irritant te worden hoor. vieze stinkende geur altijd als er eentje door de metro loopt. nouja, heb je met zo'n gezondheidsregeling he. de volgende dag weer vroeg op om naar Burbank te reizen, de tonight show with Jay Leno. na te lang wachten weer, werd ik weer binnen gelaten. wat een mazzel. Jay Leno is echt een toffe gast. hij deed zijn eigen waming-up van het publiek en sommige mochten op de foto met hem. echt cool. ook was deze show minder nep. er werd niet geoefend op neplachen ofzo, alleen op juichen, maar niet zo intensief. de show duurde ook best lang. Eva Longoria was echt grappig. zo'n klein, druk vrouwtje. daarna ben ik nog even naar Warner Bros Studios gelopen, maar daar was niks te zien. toen weer het busje naar huis. vrijdag had ik weer afgesproken met Andrew en ben ik weer naar zijn huis gegaan. we zouden naar Malibu gaan en Austin (die kerel van die aardige familie) zou ook meegaan. ohja en Andrew had 2 couchsurfers uit Duitsland, dus waren we met 5. we zijn eerst naar Getty Villa gegaan. dat is anders dan het Getty museum. maar er was veel kunst, dus niet veel aan. het was allemaal van grieken en romeinen en als je 2 keer in Rome bent geweest, dan is zo'n museum echt 10 keer niks hoor. daarna besloten we naar Malibu te rijden, wat eigenlijk helemaal niks was. je zag niet eens strand, want er zaten huizen van miljoenen voor. wel jammer. dacht echt dat Malibu cool zou zijn. ze hebben ook allemaal een Porsche daar trouwens. echt lekker leven daar. gelukkig reden wij ook in een best dikke auto van Austin (die foto's krijg ik later en zal ik dan uploaden). toen zijn we naar Andrews ouders huis gegaan en hebben we lekker de hele middag in de Spa gezeten. dat is zwembad plus bubbelbad. helaas mag ik mn tattoo nog niet in het water doen, dus heb ik alleen het bubbelbad gedaan met een arm eruit. lekker comfortabel. daarna ben ik naar huis gegaan met de bus, want ik wilde niet te laat nog door Downtown lopen. ik moest eruit in 6th street waar je dus eigenlijk beter niet kan komen in het donker. ik had me dus gelijk aan de eerste beste politieman gekleeft en gedaan alsof ik niet wist waar ik heen moest. was wel leuk, want hij zei: loop maar via Mainstreet dat is veiliger dan Los Angeles street en dan zo snel mogelijk naar 2nd street. wist ik allang, maargoed daardoor liep hij dus een stukje, stiekem achter me aan, met me mee. ik wilde bijna vragen of hij me naar huis wilde brengen met de motor, maar hij had helaas geen motor. achter op zn rug vond ik een beetje te ver gaan.. oke nouja toen thuis en slapen enzo. vandaag, zaterdag, had ik besloten om naar Long Beach, Beverly Center en LACMA museum te gaan. een ervan is gelukt. naar Long Beach duurt ook anderhalf uur. dat is een uur met de metro door allemaal buurten waar je dus ook niet moet komen, zoals Compton (waar onze goeie jongen Kendrick Lamar is opgegroeid). hier zijn namelijk dagelijks schietpartijen. maarja zolang je in de metro blijft, kan er niks gebeuren. de metro veranderd trouwens in een trein na 2 haltes en rijdt dat bovengronds, waardoor ik alle krottenwijken goed heb kunnen zien. echt weer een hele andere kant van Los Angeles (eigenlijk is het geen Los Angeles city meer maar wel Los Angeles County). ik voelde me na een paar haltes dus weer lekker wit. kwam er ook nog een jongen achter me zitten die zooooo erg naar wiet stonk dat ik er bijna high van werd. nee oke, maar wel misselijk. Long Beach is gelukkig weer helemaal chill en echt super mooi. eigenlijk heb je er niks behalve een haven met vette boten, een aquarium en Queen Mary. en voor die laatste kwam ik. Queen Mary is een schip groter dan de Titanic die er nu stil ligt en dient als sightseeing en hotel. maar in 19 nog wat was het belangrijk. heb totaal niet geluisterd naar de geschiedenis eigenlijk. want om te beginnen dacht ik dat ik alleen even de boot van buiten zou zien en dan naar Beverly Hills zou gaan. maarja ik stond ervoor en dacht, wow wil ik eigenlijk wel van binnen zien. ik bedoel nu ik hier toch ben na anderhalf uur he. goedkoopste ticket was 25 dollar, maarja dat deed ik dan maar. je kon met en zonder audio tour doen, maar ik deed lekker met. hahah liep ik daar als een debiel met zo'n koptelefoon op en die mp3 op mn nek, pff wat een toerist. even van te voren: waarschijnlijk heb ik de film Titanic te vaak gezien, waardoor ik een beetje een angst heb voor grote schepen. kwam ik vandaag achter. zal je zo lezen. het begon met de geschiedenis van het schip, maar daar had ik geen tijd voor, want ik wilde er niet te lang blijven. nouja daarna dus naar de kamers met al die stoomdingen. ben de naam kwijt hoor. nouja daar werd dus alles geregeld met de motoren denk ik. dat was dus beneden onder level 1. ik kwam een stel tegen en toen was ik daar helemaal alleen. serieus dan sta je, in het best wel donker, tussen allemaal van die dike pijpen en weet ik veel in een super groot, oud schip. vond ik dus helemaal niks he. nouja ik maar lopen en foto's maken. ik kwam door allemaal ruimtes waar geen kip was! ik kreeg het helemaal warm. geen idee waarom, maar het idee dat je helemaal onderin, alleen in zo'n schip loopt, vond ik echt eng. zie ik een bord met propeller ofzo. dat ding dat ronddraait waardoor het schip vaart. ik voel me heel dom nu, maar ik weet dus echt niks van boten en ik wilde ook niks weten, alleen maar naar boven haha. nouja ik dus lopen, sta ik opeens op een bruggetje met rechts van mij water en zo'n f*cking grote propeller! ik werd niet goed. ik zag namelijk helemaal voor me dat als het schip zou zinken, ik erin zou vallen of dat dat ding opeens gaat draaien ofzo. echt te veel Titanic gekeken hoor. ik dus foto's maken, want dit moest ik overbrengen op jullie natuurlijk! nou vanaf dat moment voelde ik me echt zwak. ik had ook telkens gevoel alsof het schip schommelde en ik helemaal dronken liep ofzo. echt allemaal tussen de oren hoor. nou ik dus weg daar naar level 2 ofzo. stond op mn plattegrond dat ik naar de staart moest om iets te zien. liep ik dus door door een lange gang met aan beide kanten allemaal hotelkamers. ik zag die gang dus alweer helemaal vollopen met water he. kreeg het weer spaansbenauwd. ook vooral omdat je zo makkelijk kan verdwalen op dat schip. nouja de rest van het schip gezien. wel vet opzich hoor, maar jesus, goeie training voor de vierdaagse. ben echt zo vaak van de staart helemaal naar de neus gelopen op al die levels. het dek was wel echt vet ook. toen had ik om 3 uur een ghost en legends tour. dat zat bij mn ticket in. wist ik veel dat het eng zou worden. nouja, zo'n gast zei dus het wordt donker geen flitsers aan blabla. ik wilde alweer bijna omkeren dus. maarja 2 kleine kinderen gingen ook, dus ik ook maar he. eerst een filmpje over het schip weer, ik weer helemaal niet opgelet, want ik was me alleen aan het focussen op of niemand me liet schrikken enzo. nouja daar gingen we. niemand was alleen dus toen we door die hallen liepen had iedereen iemand om zich aan vast te houden, behalve ik. echt een 'aaaah' moment. nouja schijt, ik pakte gewoon iemand randoms vast voor me als het me te spannend werd hoor. onze tourleider liep ook telkens voor ons uit en ging zich dan verstoppen en ons laten schrikken. zoooo irritant! eerste ruimte ging over het oude zwembad. hier zou een geest rondzwerven van een meisje die is verdronken of weet ik veel. natuurlijk niet geluisterd. kei eng zo'n leeg oud zwembad! licht uit. ik greep een meisje naast me vast. nouja allemaal special effects (niet veel van gezien) en dan natuurlijk zo'n schreeuw, omg. ik zat telkens die tourleider in de gaten te houden, want die verdween telkens. nouja allemaal van die ruimtes met verhalen en ik heb echt een paar keer de longen uit mn lijf geschreeuwt. en ik verrek altijd en altijd een nekspier met enge dingen. ookal in dat horrorhouse at universal studios. toen was het een buikspier en een nekspier. de laatste kamer was dus alsof het schip zonk. allemaal water door die kieren enzo. pff.. na die tour was al mn energy weer uit mn lijf en ben ik gelijk van dat schip gegaan. ben blij dat ik die tour als laatste deed hoor. ik heb het nu gewoon weer helemaal warm en zweetvoeten hier in bed. trouwens ik snapte niks van die audio en drukte een keer op een nummertje dat over die propeller ging. zo'n man verteld trouwens bij elk nummertje iets over die plek. dus ik stond ergens in de lobby, ik dacht oh over de propeller, leuk. hoor ik kei enge muziek, zegt ie: je bent nu bij de propeller, hier sta je buiten de boot maar toch binnen. best een eng plekje he... blabla. nou was ik even blij dat ik die niet luisterde tijdens dat ik daar was! anders had je me op kunnen vissen uit dat water. ik ben zo'n pussy ook. daarna weer naar huis gegaan, want er was geen tijd voor meer aangezien dat weer heel veel tijd met reizen kost en ik had honger. lekker weer chow mein op voor de zoveelste keer hier in little Tokyo en nu in bedje. morgen mijn laatste dag hier in Los Angeles, want maandag ga ik inpakken en hopelijk naar concert van Rihanna. dinsdag Hawaii! dus morgen nog even naar Santa Monica, misschien wat shoppen en wat strand en nog even genieten van deze chille stad! ik update jullie ergens in Hawaii! have a nice daaaaay =)

  • 07 April 2013 - 10:11

    Sandra:

    Oooh Maud wat een spannend en eng verhaal op de Queen Mary je zou er bijna een hyper- aanval van krijgen. Ik wens je nog hele fijne dagen en veel plezier op Hawai. Dikke kusxxxxxxxx

  • 07 April 2013 - 13:07

    Django:

    Haha maud, jij met je nekspier. kapot gelachen hier.
    ben nog steeds stinkend jaloers ! echt super vet allemaal.
    doe voorzichtig nog daar in LA. groetjessss ! django

  • 07 April 2013 - 15:12

    Miranda & Peter:

    Hahahahahahaha........wij hebben nu last van onze buikspieren....van het dubbel liggen van het lachen!! Oww schatje...te grappig weer gewoon.........Love u very much xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 50688

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: