home home HOME - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Maud Janssen - WaarBenJij.nu home home HOME - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

home home HOME

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 Mei 2013 | Nederland, Nijmegen

hello there Nederlanders! zit ik zomaar achter mijn eigen laptop met uitzicht op een nogal natte tuin. ik ben namelijk dinsdagochtend 7.10 uur geland in Amsterdam vanuit New York. We hebben met zn alle nog een super lekkere week gehad met nog wat geshopt, maar vooral heel veel genoten van onze villa met zwembad en van de zon. zondag hebben we de boel ingepakt en maandagochtend 7 uur moesten we die mooie villa achter ons laten. met daarbij ook het lekkere weer, het super mooie land en alles wat erbij hoort. de familie heeft mij afgezet op Orlando airport, want ik vloog apart via New York en de rest zal later die middag via Miami vliegen. en ja hoor, mijn allerlaatste dag had ik me ff een *#!$vlucht. super veel turbulentie, echt superrr veel. en het schijnt achterin nog erger te zijn ook hoorde ik later. dus toen heb ik dus gewoon in het vliegtuig.. juist, overgegeven. ik heb daarvoor 5 vluchten gemaakt tijdens mijn reis en zojuist de laatste dag moet dat gebeuren. ik zat ook nog eens naast een vet gelovig stel en die vrouw gaf me informatie en vroeg me wat we hier nou eigenlijk doen op de wereld en al dat geouwehoer. nou ik was er dus helemaal klaar mee en dacht als ik overgeef houdt ze misschien wel dr mond. hahah nee, maar echt verschrikkelijk dus. daarna zwak en moe 5 uur wachten op Newark airport voor mijn vliegtuig naar Nederland. heerlijk al die Nederlanders om je heen. je herkent ze ook heel makkelijk allemaal hoor. die vlucht ging echt helemaal goed en was heel chill. lekker eten en opzich nog wel bijna 2 uur kunnen slapen. toen geland, de trein gepakt naar Nijmegen en daar heeft oma me opgehaald. daarna die dag nog best veel gedaan, maar een nacht overslaan is echt balen dus daarna gaan slapen. en daarvan dus nog steeds een vette dikke jetlag. en thuiskomen is wel raar na zo'n tijdje weg. ik mis Amerika echt al wel en vooral de Amerikanen, want wat zijn Nederlanders toch bot en kortaf. niet allemaal natuurlijk, maar je merkt echt weer dat je in Nederland bent hoor. geschreeuw over de straten, achterlijk rijden en je aankijken alsof je gek bent als je hallo zegt of hee je hebt een leuk shirt aan. maargoed, verder moet ik bij alles een paar keer nadenken als hoe de douche ook alweer aangaat en waar de lampknop zit en hoe ik iets ook alweer het snelste kan doen (ramen droogmaken na douchen, drinken inschenken etc). helaas zou ik er maar wel even aan moeten wennen, want ik heb besloten dit jaar toch proberen te beginnen aan een opleiding. als ik door de selectie enzo heenkom dan is dat mooi en anders vind ik het helemaaaaal niet erg nog een reis te maken. pap zat vanochtend alweer te kijken voor een reis naar California. helaas zonder mij. maar wie had nou gedacht dat pap en mam Amerika helemaal te gek zouden vinden. niks te danken jongens. ehm, ook ben ik echt super blij dat ik niks geks of raars heb meegemaakt zoals diefstal, of ziekenhuis, of aangevallen worden, of telefoon in de wc laten vallen of zoiets raars. niemand heeft een pistool tegen mn hoofd gehouden dus het valt allemaal erg mee daar. daarnaast heb ik echt allemaal super aardige mensen leren kennen die me echt hebben geholpen met bijvoorbeeld een slaapplek of er gewoon zijn. dusss dat is wel echt chill. ik heb ook nooit iets gemist uit Nederland. misschien na een tijdje wel Nijmegen, maar niet om te janken ofzo natuurlijk. wel die kleine dingen als uitkijken op de Marikenstraat die vol met mensen is gevult bijvoorbeeld. maar ik had makkelijk nog langer kunnen volhouden hoor haha. waarschijnlijk ook omdat ik heel veel met de familie contact had enzo en ik natuurlijk echt supeeeeer veel lieve reacties kreeg op mijn blogs! dat vond ik ook altijd super fijn en leuk om te lezen. dus kortom, ik heb echt een geweldige tijd gehad en zal het zo over doen! en ik wil iedereen bedanken die leuke reacties hebben gegeven of een keer een berichtje hebben gestuurd. ook mijn familie die helemaal met me mee leven zoals ooms, tantes, neefjes, nichtjes, de oma's en Ad en Trudie en Nico en Fran en Gera en Bram (kan wel ff doorgaan). oma Toos voor ook nog de sponsering van mijn reis (haha). ook wil ik natuurlijk pap en mam bedanken voor mij laten gaan, anders was ik nergens gekomen en de steun en sponsering en blabla alles. Rachel en Hieu voor de lieve berichtjes en steun en meeleven. en gewoon iedereen die mij heeft gevolgt en die ik misschien vergeten ben. ohja ook bijvoorbeeld mensen die ik helemaal niet ken, maar collega's van Rachel ofzo zijn. echt leuk dat zoveel mensen het telkens lezen. ook wil ik Albert Heijn bedanken voor het goede uurloon. oke, het lijkt wel alsof ik een Award heb gewonnen. laat ik dan ook nog even een adviesje geven voor de mensen die denken: sodeju, maar dat gaat mij niet lukken hoor. ik zeg oh jawel, > believe in your dreams <. lekker cheesy, maar als je echt iets graag wilt, lukt het je echt wel. nou, ik sla een beetje door. hee, bedankt en tot ziens he! =)

  • 17 Mei 2013 - 06:32

    Sandra:

    Aah Maudje toch.. ik voel gewoon dat je heimwee hebt naar de VS, komt wel goed schatje....je bent snel weer gewend, straks weer werken bij appi, vierdaagse lopen en natuurlijk nog wat oefenen met lopen. Maar ik ben blij voor je dat je het zo naar je zin heb gehad, ik keek er ook echt naar uit naar je verslagen ze waren zoooo leuk en grappig, ik lag hier vaak in een deuk, je kunt ook zo mooi schrijven.
    Bedankt dat we met je mee mochten reizen door Amerika. xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 50704

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: