I've loved the good times here. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu I've loved the good times here. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

I've loved the good times here.

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

23 April 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

zo dat was het dan. mijn 2 maanden alleen reizen door Amerika zijn gewoon alweer om. en ik heb helemaal niet het gevoel dat het 2 maanden waren. ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik ver weg van huis ben. heb me in alle steden eigenlijk best wel snel thuis gevoeld en ik mis er zelfs al een paar. de afgelopen dagen heb ik daar natuurlijk extra veel aan gedacht omdat het mijn laatste dagen waren. woendag hadden Kerstin en ik nog de fiets tot 4 uur en zijn we wat rond gaan fietsen langs de pier en naar de ferry building gegaan. heel leuke overdekt centrumpje met allemaal aparte winkeltjes, zoals een gluten-vrije bakkerij (Kerstin mag geen gluten, dus handig voor haar). daarna fietsen weggebracht en gegeten in het hostel. donderdag ben ik met Kerstin voor een auto gaan kijken om te huren voor zondag en daarna toch nog een keer geshopt. ik sjauw me nu echt helemaal kapot met een backpack, rugzak en een andere tas vol kleding dat niet in mn backpack paste.. maarja, wie fancy wilt zijn.. tijdens het shoppen kreeg ik natuurlijk weer hoofdpijn dus zijn we vroeg naar het hostel gegaan en heb ik lekker de middag op bed gelegen. fijn om zo de laatste dagen te besteden.. die middag had Kerstin een meisje genaamd Michele uit Zwitserland ontmoet die het wel zag zitten zondag mee te gaan met de auto. mooi, konden we de kosten mooi spliten door 3 ipv door 2 haha. vrijdag besloten Kerstin en ik met de ferry ergens heen te gaan. eigenlijk wilden we naar Oakland, maar daar hadden we geen tijd voor dus toen maar even door sausalito gelopen. ennnn toen ben ik naar de wedstrijd San Francisco Giants vs San Diego Padres gegaan. ik ging er met de bus heen en het was echt super druk voor de ingang! maarja ik dacht zal allemaal wel. maar toen hoorde ik dus dat ze door Boston iedereen checken. normaal kan je namelijk zo doorlopen. kreeg ik best wel een raar gevoel van, want ze zouden maar weer een stad en evenement uitkiezen en zo het stadium opblazen ofzo. het is amerika.. maarja ik leef nog, dus zo erg was het helemaal niet. die avond zat ik naast 2 van die echte amerikaanse beren. ik had daardoor ook ipv een stoel, een halve. niet veel met ze gepraat, maar wel even over dat het mijn eerste wedstrijd in amerika was enzo en over mn trip. aardige gasten dacht ik. Giants hadden gewonnen dus een groot feest en ook nog vuurwerk! het beste komt nog. ik loop achter de 2 kerels aan naar de uitgang, zegt een van hun opeens, ''hee kom eens hier. kies een shirt uit die je leuk vindt. ik koop een shirt voor je zodat je deze avond nooit meer vergeet. je eerste keer at the giants.'' nah, leuk hoor. eigenlijk had ik niks van de Giants gekocht kwa kleding, omdat de kleuren oranje en zwart zijn. en ik vind oranje lelijk. maarja toch een oranje shirt uitgekozen haha.. leuk als pyjama shirt. vond het wel echt super aardig van die gast. echt een paar zinnen uitgewisseld ook. daarna de bus naar het hostel gepakt en met een smile in slaap gevallen. de volgende ochtend was het eindelijk tijd voor Alcatraaaaaz! of nouja, eerst zijn we even naar Golden Gate park gegaan, maar dat is groter dan Central Park, dus eigenlijk niet veel ervan gezien. toen dus naar Alcatraz. de beroemdste gevangenis van de wereld waar badboys als Al Capone, Machine Gun Kelly en Birdman hebben gezeten. en waar nog nooit iemand is ontsnapt. of nouja dat zeggen ze. er zijn wel 3 mannen ontsnapt, maar nooit gevonden, dus ze gaan ervan uit dat ze dood zijn. Alctraz is trouwens een eiland, dus je moest best ver zwemmen naar de kust van San Francisco en dat overleef je meestal niet. daar 3 uur rondgelopen en toen weer terug naar het hostel gegaan en gegeten met Kerstin en Michele. gister (zondag) zijn we met zijn drieen vroeg een auto gaan huren en naar Carmel gereden. daar lekker even op het strand gelegen en daarna de 17 mile drive gedaan. echt super mooi. helemaal door de bergen en het bos met super mooie uitkijkpunten. daarna in Monterey gegeten en afgesloten op de Boardwalk van Santa Cruz. dat is een soort van hetzelfde als Santa Monica: een pier met allemaal attracties, super leuk. dus echt een heerlijke laatste dag gehad. vanochtend vroeg opgestaan en het vliegtuig naar Orlando gepakt. pap, mam, rach en hieu zouden een half uurtje later aankomen op een andere luchthaven en mij komen ophalen met de auto, maaaar ze hebben 4 uur vertraging, dus nu moet ik ook 4 uur wachten. gelukkig nu nog maar 3 uur. de tijd maar even doden met eten, dus ik ga nu eten. ik blijf denk ik nog wel hier en daar een blog schrijven voor de mensen die het leuk vinden. zoals de familie die thuisblijft. dussss, tot ziens maar weer =)

  • 23 April 2013 - 08:07

    Sandra:

    Nou Maud, petje af..je hebt het super gedaan 2 maanden alleen naar amerika, ben echt trots op je!!Je reisverslagen waren geweldig, en om jou belevenissen te delen waren ook erg leuk en lachwekkend zelfs nu weer... hoe krijg je het voor elkaar met jou trouwe puppie oogjes...weer een shirt gescoord fantastisch!!!!! Nou meis veel plezier met de rest van de familie, geniet ervan, de groetjes aan iedereen en een dikke kusxxxxxx

  • 23 April 2013 - 08:45

    Moon:

    Hey , maudje, hier nog een thuisblijver! Fons en jesse zitten in londen de hele week, je ouders weg, tis zooooo stil in het stadje.......nou je hebt weer geweldige ervaringen gehad, super. Dank dat je me zo laat meegenieten! Jammer dat jullie arrivals niet meer "matchten",en je zo lang moest wachten, maar maudje, het is meer als de moeite waard natuurlijk:heerlijke vakantie met elkaar gewenst, volop genieten! Grote zoen voor iedereen, dag lieve mop!

  • 26 April 2013 - 12:33

    Gera:

    Hallo.....weer leuk verslag meisje....inmiddels met jouw familie een super super vakantie gewenst van ons.
    Hoop dat je nog iets schrijft over hoe jullie het met elkaar hebben als je daar nog tijd voor hebt.....
    Liefs Gera en Bram

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 50703

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: