Los Angeles behind the scenes - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Los Angeles behind the scenes - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Los Angeles behind the scenes

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

03 April 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

heeee hallo iedereen! wat een weer he. heerlijk die 22 graden van dat zonnetje. wat een fijne lente dit jaar. en volgende week in Hawaii lekker rond de 29 graden. gaat goed hier in Los Angeles. mijn laatste weekje hier is van start gegaan en ik moet zeggen dat ik wel zin heb om weer verder te gaan. ik krijg een gevoel dat ik hier woon en dat is aan de ene kant heerlijk, maar aan de andere kant word ik er een beetje lui van. aangezien het openbaar vervoer hier zo niet fijn is en super lang duurt, onderneem ik niet zo snel iets. naar het strand kost me bijvoorbeeld 2 uur met de bus. daarom had ik via couchsurfing een conversation gestart. heel simpel. stel een vraag op de homepagina van Los Angeles en je krijgt je antwoord. ik vroeg dus of iemand zin had om naar het strand te gaan of naar een museum. met de hoop dat diegene dan een auto heeft natuurlijk. daarop kreeg ik dus snel genoeg een antwoord. Andrew bijvoorbeeld wilde zondagochtend wel naar het strand. hij woont dicht bij Santa Monica dus hadden we afgesproken dat ik daar naartoe zal reizen met de bus en we met zijn auto naar Farmers Market zouden gaan en naar het strand. we hadden 10 uur afgesproken en de busrit is een uur dus ik moest vroeg uit de veren. kom ik daar aan, ben 20 minuten te vroeg. ik dus Andrew smsen dat ik er al was. geen reactive. ik bellen. ook geen reactie. zie ik op mn horloge opeens 8.50 in plaats van 9.50. mijn mobiel zei wel 9.50. dus ik dacht hoe kan dat nou opeens? schiet me te binnen dat die nacht de klok in Nederland een uur vooruit is gegaan en dus ook mijn telefoon. was ik er een uur te vroeg. omg, serieus. na een kwartier belt Andrew me terug met een slaperige stem en zei dat ie me kwam ophalen. gelukkig was ie er al binnen 10 minuten. echt lekker weer hoor. toen zijn we dus naar Farmers Market gegaan (dat is eigenlijk gewoon als een groentemarkt in Nijmegen, alleen hier is dat beroemd). daar had Andrew me geleerd bij elke kraam de aardbei te proeven en op het laatst de lekkerste te kopen. aangezien we dat bij elk stuk fruit deden en er heeeel veel kraampjes stonden, hadden we mooi onze buiken vol toen we gingen. altijd lekkerder als het gratis is. toen heeft Andrew me zijn ouders huis laten zien. een huis waar ik dus van kan dromen. super dik met heel veel ruimtes waar je kan zitten, een zwembad, bubbelbad, relaxruimte, 2 buitenkeukens, een gigantische amerikaanse keuken binnen trouwens en gewoon een lekker stukje land. Andrew had het dus goed voor elkaar. maar dat had ik ook wel door toen hij me kwam ophalen in zijn audi A4 avant of zoiets. daarna zijn we naar zijn appartement gegaan, die ook wel lekker was. hij woont er alleen en heeft een schoonmaak. best lekker. aangezien het weer die dag, ja uitgerekend die dag, niet erg goed was, besloten we naar het Getty Museum te gaan. heel bekemd. ik kende het niet. we hebben daar gewandeld door de mooie tuinen en Nederlandse kunst gezien. ik schrok me rot. een hele gallerij vol Nederlandse kunst. ik hou helemaal niet van kunst (trouwens met deze kunst bedoel ik schilderijen) dus zijn we maar snel gegaan. hun grote trots was trouwens Vermeer's vrouw in blauwe jurk die een brief leest ofzo. het was de laatste dag dat ie er was en hij gaat 16 April weer naar het Rijksmuseum in Amsterdam. niet de moeite waard om te bekijken hoor. gelukkig was het museum gratis. daarna zijn we naar Santa Monica gereden en heeft Andrew me een stukje strand laten zien vanuit de auto. wel echt mooi en groot dus ga er sowieso wel nog heen aankomende dagen. daarna zijn we gaan lunchen en over 3rd street Promenade gelopen. daar kan je heel goed shoppen. nog een redden om terug te gaan. toeeen zou Andrew eigenlijk naar een paasdiner gaan en ik naar huis, maar hij vroeg of ik meewilde en ik dacht, ja ik kan pasen, de mooiste dag van het jaar, toch niet alleen doorbrengen. dus besloot ik mee te gaan. de familie woont in Orange County in Cypress (dus niet meer Los Angeles) in een lekker dik huis, waar ik weer alleen maar van kan dromen. die avond was de beste avond van alle avonden in LA, na de avond dat ik Usher enzo zag natuurlijk. wat een gastvrije familie! de familie bestond uit: moeder, vader, opa, oma, broer, broertje, zus, engelse jongen en 2 jongens uit Paraguay. deze familie doet namelijk ook hosten via couchsurfing, vandaar de 2 couchsurfers uit Paraguay. ook staan ze ingeschreven om mensen uit Engeland te hosten die hier werken. de engelse jongen werkt hier namelijk als coach en leert kleine jongentjes voetballen. echt super leuk. we waren dus met 12 en de moeder had voor ons allen gekookt, zo lief. een lekker groot stuk ham van de grill, salads, asperges, gepofte aardappels en stokbrood. en als toetje ijs en aarbeien gedoopt in chocolade. ik begin alweer te watertanden. het was echt super lekker en gezellig. kon bijna niet geloven dat mensen dit voor je doen die je helemaal niet kent. daarna nog met zn alle bij de pooltafel gehangen, want die hadden ze natuurlijk.. na facebooknamen uitwisselen en afscheid nemen, bracht Andrew me naar huis. super aardige gast, ga ik vrijdag misschien mee naar Malibu. de dag erna, maandag 1 april, vroeg opstaan want het was tijd voor Chelsea Lately shooooow! met de metro naar Universal City gegaan en daar heb je dus alle Gates waar de hele showbiss wereld achter zit. heerlijk gevoel dat je zo dicht bij die wereld bent hoor. na lang wachten eindelijk naar binnen de studio in. helaas geen foto's toegestaan dus geen foto's kunnen nemen. wel als souvenir een Chuy bal gevangen. Chuy is die kleine, dikke mexicaan die er altijd bijzit. je kon een Chuy bal verdienen als je heel enthousiast lacht of klapt of weet ik veel aandacht trekt. ik kon natuurlijk niet boven die neppe Amerikanen uitkomen, dus ik had 'm van de grond gepakt toen een meisje een paar stoelen naast me de bal net niet ving en wegtikte met haar vingers. moest ze maar vangen.. niemand wist trouwens dat ik 'm had en de hele show zaten die meisjes naast me die bal te zoeken, haha. was wel vermakelijk. de opnames duurde maar heel kort, aangezien ze niks overdoen, maar alles gewoon een keer filmen en dan is dat de show. want je kan je grapje niet 2x vertellen en de hele show staat bekend om flauwe grappen. mijn kaken deden dan ook pijn van het ''lachen''. nouja, wel leuk om mee te maken. donderdag ga ik naar de tonight show met Jay Leno, waar ik meer zin in heb! vooral omdat Eva Longoria komt en ik ken haar. yessss. vandaag eerst lekker geskyped met mijn tante en neefje en daarna met pap en mam. altijd leuk. daarna naar Grand Park gereden en daar ontbeten at Starbucks en daarna in het gras in het zonnetje gelegen. ze hadden en health middag, ik wist ook niet dat health bestond in Amerika, waarbij je yoga kon doen of een soort zumba. er stond dan ook geen kip op een paar Aziaten na die yoga deden. goed bezig weer. niet dat ik er stond trouwens.. maarja oke. daarna boodschappen gedaan, want die bagels gaan snel hier. zo lekker bagels uit de oven met creamcheese. lekker gezond. oke nu ga ik slapen en morgen uitvogelen hoe ik bij cbs studio's kom en hoelang die reis gaat duren. ik update jullie wel na Malibu met heerlijke strand foto's ofzo. klein voorproefje van Hawaii. oke dag vriendjes, dag vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer!

  • 03 April 2013 - 07:44

    Sandra:

    WHAT A LIFE!!!!!! Fantastisch hoe leuk jij met iedereen om gaat en er zo van geniet. xxxxxxx

  • 03 April 2013 - 09:03

    Moon:

    He topper! Wat een superleuke story toch weer, n heerlijke start om de woensdag mee te beginnen, thanks hun!
    Geniet vandaag weer, wij genieten vanuit het nijmeegse met je mee! Take care, en zoen! Mx and the boys!

  • 03 April 2013 - 13:26

    Miranda:

    Bij mijn ontbijtje (ja sorry hoor.....ik weet dat het al kwart voor 11 is....maar heb toch niets beters te doen dan uitslapen...) van koffie met paasbrood weer even genoten van je reisverslag.....hoe leuk! Love u very much xxxxxxxxx

  • 03 April 2013 - 17:12

    Toos Janssen:

    HALLO MAUD WAT EEN LEUKE BLOG WEER HEB GENOTEN VAN JE SCHRIJF TALENT.
    EN WAT JE ALLEMAAL MEEMAAKT.
    JE TREFT MET HET MOOIE WEER HIER IS HET NOG KOUD.
    GENIET ER NOG MAAR VAN EN IK DENK AAN JOU.
    EEN DIKKE KUSXXXXXX VAN OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 50687

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: