let's hear it for NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu let's hear it for NEW YORK - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

let's hear it for NEW YORK

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

23 Februari 2013 | Verenigde Staten, New York

zooooo beste mensen, hier ben ik dan eindelijk!
even denken wat ik allemaal ga vertellen want dat is nogal wat..
ik begin gewoon bij mn vertrek in amsterdam!
na heftig afscheid naar mn terminal gelopen, waar ik werd ondervraagd over alles wat ik ging doen. vond ik best eng, volgens mij was ik ook helemaal rood maargoed.. eerst een te chille vlucht met keuze uit 197 films en 900 muziek albums en eten en drinken wat je wilt allemaal gratis. wel jammer dat ik naast een dikke amerikaan zat die dus niet super lekker rook.. en links van mij een kerel met een hele tas vol stinkende boterhammen echt van die vieze stinkende worst of kip ofzo. maargoed toen dus gewoon geland. daarna dacht ik gewoon even langs de controle te gaan en mn backpack te pakken. niet dus. in de rij naar de vingerafdrukken toe stond een mannetje die hier en daar mensen alvast ondervroeg. ook mij dus. na een beetje mn verhaal gedaan te hebben schreef hij groot iets op mn kaart die ik moest invullen in het vliegtuig en knikte hierbij hevig zijn hoofd. he kut. bij de echte controle ging het prima totdat de aardige meneer iets in zn walkietalkie zei en er een grote politieneger aankwam. na een foto en vingerfdrukken moest ik samen met die neger de lift in. het was lekker stil natuurlijk. ik moest plaats nemen in een grote ruimte en werd daarna geroepen door een vrouw achter een balie. met deze vrouw heb ik een uur staan praten over wat ik ga doen, hoeveel geld ik bij heb, of ik vrienden of familie heb hier en wat ik hier eigenlijk kom doen voor zo lang. aangezien ik alles perfect had gepland, duhhhh, mocht ik eindelijk mn backpack pakken. hahah de band was al helemaal leeg en mn backpack lag 5 meter van de band helemaal in zn eentje op me te wachten. very sad. oke nouja bus naar weet ik veel waar gepakt, uitgestapt, TE VER GELOPEN, en toen maar een taxi gepakt voor het laatste stuk. Kenny was de naam van de taxichauffeur en hij sprak lekker nederlands. of nouja surinaams nederlands dan. eindelijk in mn hostel moest ik even wachten om in te checken en daarna kwam ik dus eindelijk op mn kamer. het bed onder mij was al bezet, dus na alles een beetje te hebben neergezet lekker slapen. of nouja lekker.. naast mij waren ze gewoon heerlijk te keer aant gaan. ik hoorde alleen de vrouw, maar ik nam aan dat ze niet alleen was. nouja na dr hoogtepunt even in slaapgevallen en daarna even gebeld met het thuisfront! vlak erna kwam mn kamergenoot binnen, een te chille vrouw (28) uit Toronto genaamd Gwen. Vanochtend 7 uur wakker geworden van de enorme hitte op de kamer en maar gaan ontbijten. ennnn toen ik net wilde gaan stond daar mn nieuwe beste vriend. k weet niet eens zn naam maar hij is frans en zeeer slecht in engels. leuk. samen hebben we nu statue of liberty gezien en eigenlijk heel lower manhattan. memorial of 9/11 was echt te mooi gewoon. en nu zit ik in een donut zaak. morgen uitchecken en Trang opzoeken. hoop dat ik bij haar meer wifi heb!

  • 23 Februari 2013 - 20:37

    Daisy:

    Hahaha... Nou wat een belevenis nu al voor je eerste reis alleen!
    Maar het klinkt verder wel allemaal goed, en ook met jou gelukkig!
    Geniet ervan! En al die controles is in Amerika normaal.. Dat had ik toen ook! ;)
    Maar als je het idee allemaal goed voor jezelf hebt gepland kan er niet veel mis gaan!
    Have fun!!!!

  • 23 Februari 2013 - 20:43

    Miranda:

    Hey lief grietje! Heerlijk om je eerste reisverslag te lezen....grappig ook! Na idd het emo-afscheid gisteren op Schiphol ben ik zo blij dat je het op je 1e dag al helemaal leuk hebt! Hoop dat je heeeeel veeeeeel reisverslagen maakt, ik zal er iig elke dag (;-)) naar uit kijken. Dag meisje, goede reis morgen alweer naar Trang and have a lot of fun. Lovelovelovelovelove you! xxx mam

  • 23 Februari 2013 - 21:16

    Hachi:

    Aaaah moppeke! Wat een heerlijk eerste eckte reisverslag! Nu al heerlijke belevenissen! Mis je nu al kapot veel, maar we zijn hier thuis allen heeeeel erg blij dat je het nu al super naar je zin hebt! Snel skypen en we houden contact via app. Ik hou van je! Genieten schatje! Dikke knuffel en dikke vette KUS!

  • 23 Februari 2013 - 22:45

    Danique:

    Hee lieve nicht, wat leuk om dit zo te lezen! Mama en ik zagen het al helemaal voor ons ' maudje samen met de grote neger in de lift ' oef doet me denken aan zo dikke neger bewaker bij de iciparisxl die me aanhield omdat er nog ergens zo stikkertje op zat....
    Maarja nog heeeeel veel plezier morgen en die dag daarna en daarna en daarna...
    Dikke dus je nichtje danique

  • 23 Februari 2013 - 23:36

    Maud:

    lieve mensen, bedankt voor jullie lieve berichtjes. ik kan niet op alles reageren want of mn batterij is op of ik heb kort wifi, maar ik lees ze ALLEMAAL. dus heel erg bedankt!

  • 24 Februari 2013 - 14:42

    Rob:

    Hey stoer wijfie, nou jij begint meteen goed met jou eerste belefenissen in NY. heel veel plezier aan de andere kant van de plas. en wij volgen je steeds, groetjes Annemieke en Rob

  • 25 Februari 2013 - 20:36

    Marit:

    Maudjee, super leuk dat je het nu al naar je zin hebt! Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je volgende berichtje xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 50679

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: