Buffalo, Niagara Falls and more - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Buffalo, Niagara Falls and more - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Buffalo, Niagara Falls and more

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 Maart 2013 | Verenigde Staten, Niagara Falls

hallo allemaal, ik dacht dat het wel weer even tijd was voor een nieuw reisverslagje. moest even wat opsparen om iets leuks te typen over wat ik allemaal doe in Erie (niet veel dus). de vorige keer was ik net het casino uitgerold.. die nacht heb ik dus echt maar 2 uurtjes geslapen. ik had mijn wekker om kwart over 8 en half 9 gezet, nog extra met geluid, want we zouden 9 uur vertrekken, maar helaas schrok ik pas 10 over 9 wakker van Erica die al op de deur stond te bonken. shit. ik dus niet open gedaan, want dan zou ze me in mn pyjama zien en dat ik dus net wakker was. snel aangekleed en lenzen in gedaan en toen ik zo goed als klaar was, bonkte ze weer. ik deed open alsof ik allang wakker was en zei dat ik alleen nog hoefde te ontbijten. zij ook dus we gingen ergens anders ontbijten. snel mn tas gepakt en hoppakee de auto in. aan de overkant van de straat een lekkere bagel gehaald en in de auto opgegeten. de rit duurde 2 uur, maar het leek wel 5 uur. ik kon mn ogen bijna niet open houden, maar wilde dat niet tonen, dus wreef om de paar seconden door mn gezicht. alsof dat helpt. gelukkig was Erica mee naar het casino enzo, dus zij was ook erg moe. na een lange rit, want Erica houdt zich ook nog netjes, maar dan ook echt netjes, aan de snelheid, waren we eindelijk in Buffalo. ze vertelde hier en daar wat over de scholen langs de kant van de weg en blabla, de helft heb ik niet gehoord, want ik was te moe. wat wel super vet was, is de brug naar Canada. die gaat over de Niagara River, en dan moet je niet aan de Waal denken he. ik denk dat de Niagara River 3x zo groot, dus breed, is. dus de brug is super groot en lang. was wel raar om te zien dat je gewoon naast Canada rijdt. of nouja, heel normaal eigenlijk, maar wel vet. uhm blabla, auto geparkeerd en hop de Falls gaan bekijken. je zag trouwens al vanaf een paar kilometer, in de auto, allemaal stoom omhoog komen op een plek. nu stonden we er dus gewoon. super mooi om te zien, maar wel echt koud. door de kou en de winter was helaas ook een punt waar je kon staan om de Falls nog beter te zien afgesloten. tuurlijk. ook konden we niet naar de cave of the wind of zoiets, waar je dus een soort van wordt weggeblazen door de stoom en geen boottocht maken, waarmee je bijna door de Falls heen gaat. heb ik weer. wat ook grappig was, was dat we aan de overkant de mensen zagen staan die de Falls vanaf de Canada kant bekeken. het is dus echt een soort van grens tussen Amerika en Canada. na een stukje wandelen hebben we de auto gepakt en zijn we naar een ander uitzichtpunt gegaan. hier heb je een toren waar je in kan en de Falls nog beter in kan zien. echt mooi, maar jesus wat hoog. daarna een film gekeken over wie de Falls hebben ontdekt en wie de Falls hebben overleefd. ik ga het even kort uitleggen, want het is best leuk om te weten. een indiaanmeisje verliet haar dorp en ging met de kano over de Falls (soort Pocahontas), met haar kano viel ze dan ook van de Falls af, wat je zou kunnen zien als een dood, maar ze leefde nog en sinds dien is ze de beschermengel van de Falls. hierna zijn nog enkele mensen er vanaf gevallen en hebben ze het overleefd. zo in 2001 ofzo nog een gezin, waarvan de motor op de boot het niet meer deed en ze de Falls afdreven. moeder was gered aan de kant van het water, maar zoon viel en werd later, levend, jawel levend, gevonden door de mensen die zo'n leuke boottocht maken door de Falls. daarom is Pocahontas dus een beschermer daar. zoiets. maar er zijn ook veel mensen die de Falls gebruiken als zelfmoord zei Erica. dus die beschermt ze dan weer niet denk ik. nouja even verder.. daarna naar Buffalo gereden en in een restaurant gegeten die de uitvinders waren van de chickenwings. dus de aller eerste zijn daar gemaakt. en ja hoor, die waren lekker. oh shit ik heb al veel te veel en ben pas bij dag 1.. blabla, daarna naar Erica's ouders gereden, want die zouden ons terugbrengen naar Erie, want ze hadden zelf de auto nodig in Buffalo. Ouders waren bij haar oma, net als haar hele familie. Leuk iedereen ontmoet. Topmensen. Back in Erie natuurlijk helemaal kapot en volgens mij niet veel gedaan en toen gaan slapen. Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik maandag, dinsdag en woensdag heb gedaan, maar in ieder geval niet veel. boodschappen, keer gekookt met de boys, TICKET NAAR HAWAII GEBOEKT, vanochtend gegeten in kantine school, net als gisteravond (lekker gratis) en rondleiding gehad door de school. en zo ga ik alvast mn tas inpakken, want morgenochtend richting Torontoooo! Na Toronto weer terug naar Erie voor 2 dagen ofzo en dan naar Chicago en echt weer verder met mn reis. klaar om nieuwe steden te zien! volgende update waarschijnlijk na Toronto en zal zo proberen foto's van de Falls erop te zetten. =)

• 08 Maart 2013 - 08:16

Sandra:

Ha ha die maud, ik lees jou reisverslag ik zie het helemaal voor me maudje die helemaal versuft in die auto zit met zware ogen die bijna dicht vallen. Maar ik zie het wel dat je het erg naar je zin hebt, wat een fantastische foto's, echt super mooi! Veel plezier in Toronto, geniet ervan meid!
    dikke kus van ons allemaal xxxxxxx

• 08 Maart 2013 - 09:31

Miranda:

Leuk verhaal schatteke en wat een geweldige foto's van the Falls! xxxxxxxxx

• 08 Maart 2013 - 09:49

Moon:

Hey leukerd, heerlijk om met je mee te reizen! Geweldige foto's! Take care, big hug me, and The gang!

• 09 Maart 2013 - 15:58

Toos Janssen:

hallo maud heb je kaartje gekregen vandaag lief hoor.wat een avontuur beleef je toch en wat een mooie foto/szijn dat van je reisverslag.je hebt het goed naar je zin.nou veel liefs van oma.dikke kus == xxxxxxx

• 10 Maart 2013 - 23:02

Gera:

Hai lieverd....jij maakt nog eens wat mee in de jonge leventje van jou...en nu op naar Haiwai.
    Geniet er maar goed van zodat je dit je leven nooit meer vergeet.
    Prachtige foto,s...liefs Gera en Bram