cruisin' in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Maud Janssen - WaarBenJij.nu cruisin' in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

cruisin' in Toronto

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

11 Maart 2013 | Canada, Toronto

goooodmorning/afternoon people! het weekend is alweer voorbij en dus ook Toronto. vrijdagochtend heeft Nardo me naar het Greyhound station in Erie gebracht en heb ik vanuit daar de bus naar Buffalo gepakt. volgens mijn ticket zou ik er 8 en een half uur over doen om naar Toronto te reizen, wat ik al raar vond, want met de auto is het 5 uur. al snel kwam ik er achter dat ik dan ook 3 uur in Buffalo moest wachten op de bus naar Toronto. ik vroeg of dit klopte en volgens de vrouw achter de balie kon ik gewoon een bus eerder pakken en scheelde het me 2 uur wachten. mooi. in de bus van Erie naar Buffalo zat ik trouwens lekker achterin tussen een paar overdreven hard pratende negerinnen. de bus zat propvol, dus daarom. dus elke keer als ik een beetje in slaap viel, werd ik weer wakker van het harde gepraat. eentje ging zelfs overdreven veel foto's van haarzelf maken in verschillende houdingen. dit weet ik doordat bij elke foto haar mobiel een klik geluid maakte. omg. nouja, gelukkig had ik 2 stoelen voor mezelf in de bus van Buffalo naar Toronto. na even onderweg kwamen we bij de grens van Amerika naar Canada. doordat ik lekker muziek aan het luisteren was en te laat door had dat de buschauffeur iets aan het zeggen was, hoorde ik alleen de laatste zin van wat ze zei. ik snapte er niks van. iets van je tas meenemen. even later komt ze de bus in en zegt, ja kom maar, we kunnen (in het engels natuurlijk). iedereen staat op, neemt alles mee en gaan naar buiten. ik volg. natuurlijk. moesten we dus gewoon door de douane. en door mijn goede ervaringen hiermee, kreeg ik het natuurlijk alweer bloedheet. gelukkig zijn de Canadians niet zo erg en kreeg ik naar een paar vragen al snel mijn stempel. het schijnt ook dat Canada een erg goede band heeft met Nederland en de mensen elkaar echt mogen. ik nu ook. nouja blabla, na de reis eindelijk aangekomen in Toronto. ik deed ook echt mn ogen open en zag opeens de skyline van Toronto. prettig wakker worden hoor. *even tussendoor, dit verslag wordt erg lang merk ik alweer*. na even wachten op het station was daar Jade. Jade is een goede vriendin van Nardo en is ook Nederlands. met de auto naar Jade's appartement gereden en daar gegeten. 's avonds gezellig naar de bioscoop gegaan waar we de film 21 and over hebben gekeken. deze film is van de makers van the hangover en gaat dan ook over dronken zijn en feesten. na de film zijn we dan ook naar een huisfeest gegaan. wat je altijd in films ziet, met redcups en dronken mensen. deze was niet heel groot en daarom zijn we niet lang gebleven. in de garage stonden een paar negers te freestylen, waar we nog lang hebben gestaan. freestylen is met een groep in een kring staan, een beat op je telefoon aanzetten en een voor een daar op rappen. maar gewoon wat je te binnen schiet. dat is dan ook meestal: I'm the best, I don't give a fuck about the rest. bitches be like, he's so fly and yeah, I'm flying high. of zoiets. in ieder geval tekst dat je denkt van, zo die heeft al veel meegemaakt. hierna nog een paar vrienden van Jade ontmoet en toen naar huis. de volgende dag was het tijd voor Torontoooo! na een halfuurtje rijden zijn we als eerst naar de hockey hall of fame gegaan. dit is een soort museum over de hele ijshockey geschiedenis. ik weet daar nu opeens heel veel van aangezien hier dag en nacht ijshockey op tv is. ook hadden we het geluk dat de Stanley Cup aanwezig was. dat is de grootste beker van alle sporten. elk jaar wordt de naam van de winnaar erin gegraveerd en als de ring vol is, maken ze er een nieuwe aan. je zult het wel op de foto zien, want zo snap je er natuurlijk niks van. na de hockey hall of fame hadden we besloten om de CN Tower in te gaan. dat is die hele hoge paal die je altijd ziet in de skyline van Toronto. Jade heeft hoogtevrees maar ach, ze was alleen maar heel zenuwachtig. eenmaal in de lift vertelde ze ook nog even dat ze claustrofobisch is. sta je dan met 15 man op elkaar. gelukkig duurt het maar een paar seconde voordat je boven bent. en wat is het uitzicht mooi! na enorm veel foto's maken zijn we naar de glazen vloer gelopen. hier kan je op staan en recht naar beneden kijken. serieus, dat is best wel eng hoor. gelukkig had ik mn ballen bij me en ben ik er zelfs op gaan springen. jaja. voor de grap lieten we nog professionele foto's maken op de plaat. voor de grap omdat dat geintje 25 dollar kost als je ze wilt kopen. we wilde ze gewoon zien. nouja na dit allemaal gezien te hebben, zijn we naar beneden gegaan en hadden we bedacht als we de foto's gaan bekijken, dat Jade dan stiekem foto's van de foto's maakt. we kregen ze namelijk helemaal uitgeprint voor ons om ze te bekijken. maar volgens mij mocht het gewoon, want Jade deed het heel opvallend en het meisje achter de balie zei niks. na een paar goede foto's ervan namen we ze dus ook niet. helemaal trots waren we op onszelf. en het resultaat mag er wezen hoor (ik upload straks de foto's). een beroemd stadion in Toronto is Rogers Centre. deze ligt naast de CN Tower en hierin wordt baseball en soccer (voetbal dus) gespeeld. ik wilde sowieso naar binnen, als dat kon, om te kijken hoe het eruit ziet. toen we iemand naar buiten zagen lopen, gingen we dus ook gewoon naar binnen. er stonden een paar staff mensen, maar toevallig was een vrouw ervan net een ander stel een kant op aan het wijzen, waardoor wij mooi de andere kant op liepen met een houding alsof we hier hoorde te zijn. en hoppakee, we liepen zo recht het stadion binnen waar Toronto FC aan het voetballen was tegen een andere partij. wat een geluk. weer liepen we, alsof we er dagelijks lopen, langs een politieagent en gingen gewoon kalm op stoeltjes zitten. keken we gewoon even gratis een voetbalwedstrijd. na een overwinning zijn we naar beneden gelopen en hebben we wat foto's bij het veld gemaakt. wat een helden. *dit gaat nog wel even door hoor*. toen besloten we naar Much Music te lopen. dat is een programma van MTV waarin, meestal beroemde, mensen worden geïnterviewd. helaas waren er geen opnames dit weekend en na even shoppen zonder iets te kopen, zijn we naar huis gegaan. Jade had me nog even de sporthal van haar school laten zien en toen zijn we in haar huis gaan chillen. die avond heb ik voor !de eerste keer! hier in Amerika McDonalds op. en wat had ik een heerlijke buikpijn erna. nee serieus, ik kon niet meer lopen. maar na rustig liggen op de bank met een pittenzak op mn buik, ging het weer helemaal goed. toen zijn we vroeg gaan slapen, want de volgende dag moest ik om 1.15 de bus pakken terug naar Erie en 's nachts ging de klok een uur vooruit, waardoor we dus minder slaap hadden. na een ontbijt at Tim Hortons (goedkoop maar lekker) heb ik weer de bus naar Erie gepakt. op de terugweg nog een stukje van de Falls kunnen zien vanaf de Canada kant. echt super mooi! toen kwamen we weer bij de douane. en ik werd alweer zenuwachtig, want nu ging ik Amerika weer in. we moesten blijven zitten terwijl de buschauffeur alle koffers uit de bagageruimte haalden en in een rij opstelde. daarna kwam dus gewoon een agent met een drugshond eraan die alle koffers afsnuffelde. nou ik vond dat dus best wel vet om te zien. we mochten naar binnen en aangezien ik helemaal voorin de bus zat, was ik de eerste in de rij. dus ik wil naar de douane toe lopen, want de agent zei next. toch bleef ik even staan want die agent met de hond stond naast me en de hond moest nog even aan me ruiken. echt fijn wat ik had een rugtas om en die hond snuffelt dus half aan de bodem van mn rugtas en half aan mn kont. echt fijn weer. maar snel doorgelopen en gelukkig was deze agent niet zo streng en vroeg niet waarom ik zo lang in Amerika blijf. de busrit vervolgd en weer uitgestapt in Buffalo. hier even gewacht op de bus naar Erie, die natuurlijk weer lekker bomvol was. een chinees kwam naast me zitten met als excuus dat hij hoorde dat ik ook naar Erie ging. hij dus ook. gelukkig praatte hij niet veel en kon ik lekker muziek luisteren. wel viel hij in slaap met zijn mond open en zo nu en dan viel hij bijna met zijn hoofd op mijn schouder. gelukkig werd hij wakker na mijn acteurs gehoest en legde hij zijn hoofd de andere kant op. in Erie had Nardo me weer opgehaald en gisteravond heb ik lekker Pocahontas II gekeken. dit zijn mijn laatste dagen in Erie, want woensdag vertrek ik naar Chicago en ga ik officieel verder met mijn reis! wohooooo! tot over een paar dagen =)

  • 11 Maart 2013 - 17:35

    Miranda&Peter:

    Owwww......wat ben je toch grappig! Wij liggen hier thuis helemaal in een deuk! Vooral om die snuffelende hond.....zien het al voor ons.....jij met een rood hoofd en enorm opgelaten! Hahahaha....dag schatje, goede reis alvast naar Chicago. xxxxxxxxxxxx

  • 11 Maart 2013 - 18:53

    Moon:

    Wahaaaa, ik heb hetzelfde als hierboven al staat...zag het ook voor me...wel done, girlllll!

    Dank voor je leuke stories, ik geniet ervan, en jij gelukkig nog veeeeeeeeeeeeel meer! Zoen,mx!

  • 11 Maart 2013 - 18:53

    Moon:

    Wahaaaa, ik heb hetzelfde als hierboven al staat...zag het ook voor me...wel done, girlllll!

    Dank voor je leuke stories, ik geniet ervan, en jij gelukkig nog veeeeeeeeeeeeel meer! Zoen,mx!

  • 11 Maart 2013 - 20:42

    Trudy Ad.:

    Hoi Maud.

    Super jou verhalen echt weer iets voor jou kan niet iedereen zeggen een hond aan je kontje. ruiken!!!!

    Helemaal toppie dat je naar je zin hebt.
    Geniet lekker we wachten op jou nieuwe reis verslag.
    Knuffel Ad Trudy.

  • 11 Maart 2013 - 20:44

    Sandra:

    Wat een geweldig reisverslag, echt super leuk om te lezen wat je weer allemaal beleefd hebt.
    Ook de foto's zijn prachtig, en wat leuk dat je in zo'n korte tijd al zoveel mensen ontmoet hebt.
    Goede reis naar Chicago. xxxxxxx

  • 11 Maart 2013 - 21:42

    Ellen:

    Super stoer Maud, geniet van deze enorm leuke ervaring! @Peet en Miranda

  • 11 Maart 2013 - 21:44

    Ellen :

    Niet alles is geplaatst van wat ik schreef, jammer. Maar Maud meissie you go girl!!! X X

  • 13 Maart 2013 - 17:46

    Jade Mason:

    IK MIS JE AL!!! COME BACK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 23555
Totaal aantal bezoekers 50702

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: