Let's Chicagooooooo! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu Let's Chicagooooooo! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Maud Janssen - WaarBenJij.nu

Let's Chicagooooooo!

Door: maud

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 Maart 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Goeie woordgrap. Zoooo, heb er weer een stad opzitten.. Chicago. Ik ben namelijk woensdagochtend vertrokken uit Erie en heb de hockeyspelers officieel achter me gelaten. Na een rit van 12 uur kwam ik eindelijk aan in Chicago rond 8 uur ’s avonds. Via google maps had mam voor me uitgezocht hoe ik moest lopen, en dat bleek ook heel makkelijk te zijn. Mijn hostel zit in Greek Town en niet ver weg van de Loop (waar alles te doen is in Chicago). Na goeie service kwam ik aan op mn kamer en daar zat een meisje uit Zwitserland. Ik weet wel hoe ze heet, maar niet hoe ik het moet schrijven. Dus Swissie noem ik haar. Na kennis maken met Swissie, kwam een rare vrouw de kamer in van rond de 50 die haarzelf niet voorstelde en gelijk in bed ging liggen. Swissie keek me al aan dat de vrouw niet spoorde. Na het bidden vroeg ze dan ook of we de kamer uit wilde gaan omdat we hard praatte. Het was 9u in de avond! Maarja ik wilde aardig zijn, want ik zou boven haar slapen, dus ging met Swissie eten zoeken. Daar was subway. Ons broodje hebben we in de lobby van het hostel opgegeten, waar we nog een gestoorde vrouw tegenkwamen. Dit is dus echt een hostel die homeless people opvangt ofzo. Nouja na een avond te hebben gechillt, zijn we gaan slapen. We hadden trouwens nog een engels meisje op onze kamer en 2 donkere, maar die waren er nog niet. De volgende ochtend heb ik met Swissie in het hostel ontbeten, wat trouwens echt goed was. Ze hadden toast, bananen, appels en zelfs eieren! Echt lekker dus. Hierna zijn we naar Jackson gegaan en hebben we beide onze eigen dingen gedaan. Swissie houdt namelijk van architectuur en ik wilde millenium park enzo zien. Heb dan ook heel lang bij ‘The Bean’ gestaan. Het is kunst en lijkt op een boon, dah. Het komt heel vaak in films voor. Je ziet jezelf op allemaal rare manieren, waardoor ik vet misselijk werd haha. Daarna heb ik de Magnificent Mile gelopen. Dit is DE winkelstraat. Maar wel met TE dure winkels. Aan het eind hiervan heb je de water tower, dat is een winkelcentrum met 8 verdiepingen en alleen maar winkels. Op elke verdieping zit een macy’s, echt crazy! Daarna ben ik naar Navy pier gelopen, wat echt super gezellig was. Het is nu in de winter allemaal binnen en overal heb je kraampjes en eettentjes en activiteiten. Echt leuk. Daarna ben ik buiten over de pier gelopen, wat erg koud was, maar waar ik ook mooi de skyline van Chicago kon zien. Toen ben ik terug naar het hostel gegaan, want had afgesproken om met Swissie te gaan eten. We hebben de Chicago specialiteit op namelijk de Deep Dish Pizza, deze heeft een hele hoge rand. Lijkt een beetje op quiche of op een taart. Het duurde trouwens 45min voordat we dat ding kregen! Maar hij was wel lekker. Daarna terug in het hostel kwam toevallig een meisje uit Amsterdam binnen en vlak erna de 2 donkere meisjes. Die avond zijn we half 2 gaan slapen. Echt super aardige mensen allemaal en we hebben echt gelachen. Helaas moest iedereen de volgende ochtend gaan, behalve Reem uit Amsterdam dan. Met haar ben ik dan ook gaan ontbijten en daarna zijn we ieder weer ons eigen ding gaan doen. Swissie had namelijk een citypas gekocht (dat is een boekje voor 85 dollar met gratis entree voor verschillende dingen) en had geen tijd om het aquarium te bezoeken, dat mocht ik dus van haar doen. Ik kwam daar aan en dacht dat ik vroeg was, nou niet dus.. een hele dikke vette rij met ouders en kinderen stond al te wachten. Daar had ik dus helemaal geen zin in en ging via een andere deur naar binnen en hop, daar was ik dan. Met mn citypas een mooi bandje gehaald en toegang tot een 4D film en een show. De 4D film was Ice Age en ik zat daar met allemaal kinderen om me heen. Pff.. gelukkig was het opzich allemaal wel vet om te zien. En de show was ook wel leuk met springende dolfijnen enzo. Wat een kinderdroom. Na alles gezien te hebben, wilde ik naar het Field Museum, maar dat was een soort History Museum met allemaal botten enzo en daar had ik dus geen zin in. Het regende trouwens, echt balen. Toch ben ik helemaal naar een museum gelopen dat over planeten ging, maar eigenlijk was ik veel te moe voor nog een dus heb ik de bus gepakt naar de Loop. Lekker saai. Daar trouwens echt mn ogen uitgekeken! Wat heerlijk om daar te shoppen. Terug in mn hostel heb ik gewacht op Reem en zijn we samen een burrito gaan eten ergens. Die dingen zijn echt veel te groot, dus we zagen er echt uit als beesten hoe we die dingen naar binnen werkte. Daarna hadden we een goed idee om naar een plek te gaan waar ze de blues spelen. Ik bedoel, dat is Chicago. Na een busrit kwamen we in een rare achterbuurt aan en de plek waar ze de blues speelde was ook niet echt top, dusss hebben we weer de bus terug gepakt. Gelukkig voelde we ons gangster genoeg en waren we niet bang. In het hostel aangekomen, zagen we dat er een nieuw meisje bij ons op de kamer lag. Dat was echt geen pretje. De hele kamer stonk naar zweetvoeten en zij kon zo in obese. Nee serieus, als we geurcamera hadden, lagen jullie nou allemaal plat van de geur. We konden hier echt niet in slapen en 4 nieuwe meisjes uit Duitsland die ook nieuw waren, hadden al een andere kamer aangevraagd en gekregen. Reem en ik hadden dus alle ramen open gezet, kei koud, en flink met een geurspray gespoten voordat we gingen slapen. Wat een hell. Gelukkig ging ze de volgende ochtend al om 7 uur weg. Toen hebben Reem en ik weer samen ontbeten en zijn we naar de rivier gegaan, want die zouden ze groen maken voor St. Patricks day. Het was echt poepdruk en iedereen was groen! Dit hadden we echt niet verwacht, dus was wel leuk om te zien! Alleen duurde het te lang voordat de rivier groen werd en het sneeuwde, dus zijn we maar gaan shoppen. Later terug gekomen, kwamen we er achter dat ze maar een stuk groen maken en natuurlijk stonden wij te kijken bij een ander stuk rivier. Foto’s gemaakt en daarna weer gaan shoppen. Echt een hell dus. Rond 4 uur ben ik vertrokken naar het hostel, want om kwart voor 6 zou ik de subway naar het vliegveld moeten pakken. Na een poging skypen met pap en mam, dat niet lukte door slechte verbinding, heb ik mn backpack gepakt en ben ik naar het vliegveld gegaan. 45 minuten in de metro en mn ogen vielen weer telkens dicht. En ik wil nooit slapen in de metro, want dan valt mn hoofd telkens om. Daar aangekomen wilde ik inchecken en mn backpack afgeven, moest ik nog even 25 dollar betalen voor mn backpack. Afzetters. Toen naar mn gate gegaan en tijdens de vlucht life of pi gekeken en lekker geslapen. Na een rit met veel turbulentie, voor mij is elk tikje turbelentie en hou ik mn hard vast, eindelijk aangekomen in LOS ANGELEEEEES! Hier even gewacht tot Alex, die ik heb leren kennen in New York, me kwam ophalen met de auto en daarna naar zijn school en appartement gegaan. Hij studeert architectuur en deze leerlingen werken dus gewoon ’s nachts aan school om de beste te zijn. Echt heel raar. Nu is het mijn eerste dag in LA en heb lekker geslapen, maar zweet mn bed al uit! Maar even opfrissen en dan de stad verkennen! En zonnebrand kopen! Tot over een paar dageeeen!

  • 17 Maart 2013 - 21:49

    Miranda:

    Hey cutiepie! Leuk verslag weer van je belevenissen in Chicagooooooo! Have fun in LA en niet te bruin worden he ;-) xxx

  • 17 Maart 2013 - 22:25

    Hieu En Rach:

    Yoooo maudje! Wat een leuk stukje tekst weer! Heerlijk dat je zoveel schrijft! Heeeel veel plezier in la la la LA dus ;-)) we missen je! Tot over 5 weken :-D (en skype/app ofcourse :-)) LOVEEEE

  • 18 Maart 2013 - 08:16

    Louise Van Amstel:

    Hee Maudje! Leuk om te lezen, en super gaaf dat je dit doet:D! Zijn we er toch maar goed van af gekomen he, het Montessori!! Niet verliefd worden daar, want daar heb je niks aan (behalve als 'ie in upper east side een mega penthouse heeft, dat is een uitzondering). Nog heel veel fun, en lekker veel blijven schrijven, ik vind het erg leuk om te lezen! Lees je die van mij ook af en toe :)?
    XXXXXXX Louise

  • 18 Maart 2013 - 08:52

    Dyamilla:

    Hahahahahahahaha ik vind dit echt zoooooooooooo leuk om te lezen xD 'Nee echt serieus,, als we een geurcamera hadden, lagen jullie nu allemaal plat van de geur' xD

    Super dat je het daar zo leuk hebt :)


    xxxxxxxxx

  • 18 Maart 2013 - 11:45

    Miranda:

    Maudjuuhhh.....wat een supergave foto's....wat ziet Chicago er mooi en strak uit! Maarre.....die vis met enorme bult op zijn kop heb je toch wel even doorverwezen naar de vissendokter he......da's echt niet goed hoor ;-)

  • 18 Maart 2013 - 14:06

    Moon:

    Hóe leuk allemaal! Superleuk Maud, je stories! Begin nu toch echt wel jaloers te worden....LA...! Heerlijk genieten, zoentje mx and The gang!

  • 18 Maart 2013 - 14:33

    Laura :

    hahahah twee donkere. Goeie omschrijving Maud ;)

  • 19 Maart 2013 - 07:26

    Sandra:

    Heey lieve Maud, wat een super leuk reisverslag, je bent echt een goede schrijfster, ik zie het al helemaal voor me wat je iedere keer weer meemaakt. Ook de foto's zijn weer geweldig!!
    Veel plezier in LA, en stuur ook wat zonnestralen deze kant op. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

USA

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 50697

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 06 Mei 2014

Asiaaaa!

22 Februari 2013 - 14 Mei 2013

USA

Landen bezocht: